برگزیدگان «مهرواره بانور» در البرز تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4114971
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

برگزیدگان «مهرواره بانور» در البرز تجلیل می‌شوند

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه از بین 240 مسئله مطرح شده توسط شرکت‌کنندگان مهرواره بانور، 45 مورد انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: از برگزیدگان این طرح در مراسمی تجلیل می‌شود.

«مهرواره بانور»

لیلا اکبری، مسئول امور بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اجرای طرح مهرواره بانور در این استان اظهار کرد: این طرح با محوریت خانواده، ویژه بانوان برگزار شد. با توجه به شرایط امروز جامعه موضوع انتخابی این طرح بهترین موضوعی بود که می‌شد انتخاب کرد؛ چراکه این موضوع از جمله موضوعاتی است که زنان می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند و بیشتر گره‌های این حوزه ممکن بود که به دست بانوان باز شود.

وی توضیح داد: شناسایی و توانمندسازی شبکه شریکة‌الامام(همسران امام جماعت) و تلاش برای سالم‌سازی محیط خانواده و فعال‌سازی ظرفیت زنان برای حل مسائل حوزه خانواده از دیگر اهداف مهم برگزاری این مهرواره است.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به بخش‌های مختلف این طرح گفت: مهرواره دارای دو بخش ثبت تجربه و خاطره‌نویسی است و هر کنشگر بر حسب علاقه خود می‌توانست یک یا هر دو مورد را انتخاب کند و در مبحث تجربه‌نگاری کنشگر باید به ثبت مسئله که تاکنون موفق به حل آن شده بپردازد و پس از آن میزان موفقیت راه‌حل کنشگر در جامعه آماری ارائه و ارزش‌گذاری می‌شود.

وی در خصوص مسائل مورد کنش فعالان و کنشگران توضیح داد: ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، اقتصاد در خانواده، سبک زندگی اسلامی، فرزندپروری و فرزندآوری از جمله موارد و مسائلی بود که کنشگران به ارائه راه‌حل برای آن پرداختند.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد: از میان ۲۴۰ مسئله مطرح شده شرکت‌کنندگان در مهرواره، ۴۵ مسئله و راه‌حل مورد تأیید بود و از بین این موارد نیز تعدادی به‌صورت شهرستانی، استانی و ملی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تجلیل از برگزیدگان این مهرواره گفت: به‌زودی همایشی با عنوان «ولایت اجتماعی زنان البرز» برگزار می‌شود که در این همایش از برگزیدگان این مهرواره تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha