۲ اثر نمایش خیابانی کرمانشاه به جشنواره ملی تئاتر ایثار راه یافت
کد خبر: 4115084
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲

۲ اثر نمایش خیابانی کرمانشاه به جشنواره ملی تئاتر ایثار راه یافت

۲ اثر نمایش خیابانی کرمانشاه به جشنواره ملی تئاتر ایثار راه یافت، این جشنواره ۲۶ تا ۲۹ دی‌ماه در استان یزد برگزار می‌شود.

جشنواره ملی تئاتر ایثار

خسرو شهیدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به راه‌یابی ۲ اثر نمایش خیابانی کرمانشاه به جشنواره ملی تئاتر ایثار، اظهار کرد: نمایش خیابانی «هناس» با محوریت بمباران شیمیایی روستای بان زرده شهرستان دالاهو به کارگردانی سیدسروش پیمبری و نمایش «عاشقانه‌های زیرخاکی» با موضوع ایثار و شهادت به کارگردانی حسین نادری به جشنواره ملی تئاتر یزد راه یافتند.

وی حمایت از هنر و هنرمندان در عرصه تئاتر دفاع مقدس را موجب بهتر دیده شدن وقایع این دوران به زبان هنر دانست و افزود: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ ایثار و مهربانی و از خودگذشتگی است که بستر ارتقاء بینش و آگاهی جامعه به عنوان مخاطبان اصلی این آثار را با فراهم کردن زمینه گفتمان اجتماعی در حوزه فرهنگی ایثار و شهادت ایجاد می‌کند.

شهیدی با اشاره به اینکه نگاه هنرمندانه به فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی از محور‌های این جشنواره است، افزود: تداوم فرهنگ در بین اقشار مختلف در گرو پرداختن به موضوع ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی است که باید در قالب هنر بدان توجه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: توجه به برنامه‌های فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زندن نگه داشتن خاطرات شهیدان از برنامه‌های مهم و محوری این نهاد است.

انتهای پیام
captcha