جشنواره قرآنی دهه فجر در بروجن برگزار می‌شود
کد خبر: 4115196
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

جشنواره قرآنی دهه فجر در بروجن برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن از برگزاری «جشنواره قرآنی دهه فجر» همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

جشنواره قرآنی دهه فجر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه «جشنواره قرآنی دهه فجر» همزمان با فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بروجن برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد فضای قرآنی در رشته‌های متنوع شامل قرائت، حفظ جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم سوره فجر، اذان، قصه‌گویی قرآنی، خوشنویسی قرآنی، خوانش ترجمه‌های قرآنی و نقاشی قرآنی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره قرآنی دهه فجر در چهار مقطع سنی شامل شش تا ۱۴ سال، ۱۵ تا ۲۰، ۲۱ تا ۳۰ و ۳۱ سال به بالا برگزار خواهد شد و رشته اذان ویژه آقایان ۱۴ سال به بالا پیش‌بینی شده است.

منصوری با تصریح اینکه جشنواره قرآنی فجر به همت کمیته قرآنی دهه فجر شهرستان بروجن برگزار می‌شود، بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره در اداره تبلیغات اسلامی بروجن تشکیل شده است و همچنین دفاتر فرمانداری و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در برگزاری این رویداد قرآنی مشارکت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن تأکید کرد: تمامی علاقه‌مندان در رده‌های سنی مختلف و همه اقشار می‌توانند از ۲۸ دی‌ماه تا ۱۰ بهمن‌ماه جهت ثبت‌نام به مدارس سراسر شهرستان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و یا ادارات محل کار خود مراجعه و یا با شماره‌های ۰۹۱۳۲۸۴۱۶۶۰ و ۳۴۲۴۳۴۴۰ تماس حاصل کنند.

منصوری بیان کرد: این جشنواره در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد که در هر رشته سه برگزیده در دو بخش بانوان و آقایان معرفی و با اهدای جوایز ارزنده از آنان تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته قرآن شهرستان بروجن نیز اشاره کرد و توضیح داد: جلسات این کمیته با توجه به شرایط، به‌صورت ماهانه یا دو ماه یکبار برگزار می‌شود و ادارات فرهنگی در این کمیته عضو هستند که اجرای برنامه‌های قرآنی نظیر پنج‌شنبه‌های قرآنی، محافل قرآنی هفتگی در مساجد شهرستان، بازدید از مؤسسات و مراکز قرآنی و ... در این کمیته برنامه‌ریزی می‌شود.

منصوری گفت: سند راهبردی قرآن کریم شهرستان نیز آماده تدوین نهایی و رونمایی است که ذیل سند فرهنگی شهرستان قرار دارد و تحت عنوان سند قرآنی ۱۴۲۰ بروجن آماده شده است؛ در این سند چشم‌اندازهای شهرستان از حیث فعالیت‌های قرآنی با توجه به ظرفیت‌های موجود و موانع و مشکلات پیش رو، پیش‌بینی و مطرح شده است که رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha