تجلیل از مسئول خانه قرآنی روستای ایوریق
کد خبر: 4115244
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

تجلیل از مسئول خانه قرآنی روستای ایوریق

مسئول خانه قرآنی سبحان روستای ایوریق با حضور رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل تجلیل شد.

روستای ایوریقبه گزارش ایکنا از اردبیل، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صابر طهماسبی، رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و نامور، کارشناس قرآنی این اداره، 26 دی‌ماه از مهدی سلحشور فرد، مسئول خانه قرآنی سبحان روستای ایوریق تجلیل بعمل آمد.

حجت‌الاسلام طهماسبی در جریان این بازدید از اهمیت تعلیم و تعلم قرآن کریم و همچنین نقش این کتاب آسمانی در سعادتمندی قاریان و حافظان قرآن در زندگی دنیوی و اخروی سخن گفت.

خانه قرآنی سبحان روستای ایوریق در سال ۱۳۸۷ تحت نظارت دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و به سرپرستی مهدی سلحشورفرد ایوریق تأسیس شد.

این خانه قرآن روستایی در طول تقریبا غریب به دو دهه، بدون وقفه همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده و از فعال‌ترین و خلاق ترین خانه‌های قرآن استان است.

فعالیت‌های این خانه قرآنی شامل؛ برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن در سطوح مختلف، روخوانی، مفاهیم، حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن، برگزاری هیئت‌های قرآنی به صورت هفتگی، برگزاری مراسم جزء‌خوانی در طول ماه مبارک رمضان با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از اهالی روستا، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی، کشوری و استانی و... است.

از دیگر فعالیت‌های قرآنی می‌توان به اولین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در سطح منطقه هیر که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار شد اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha