نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار جهادی است
کد خبر: 4115266
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند کار جهادی است

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه با تأکید بر ضرورت ایجاد تنوع در پوشش‌ ایرانی-اسلامی بانوان در جامعه در راستای سوق دادن زنان به این نوع پوشش، گفت: عفاف و حجاب و نهادینه شدن این فرهنگ عظیم اسلامی نیاز به همدلی و تعاون و کار جهادی دارد.

حجت الاسلام خلیفاوی رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، صبح امروز، 27 دی‌ماه، در نمایشگاه لباس محلی و توانمندی بانوان این شهرستان، اظهار کرد: باید با ایجاد تنوع در پوشش‌ اسلامی ایرانی، بانوان را به استفاده از این نوع پوشش سوق دهیم.

وی با بیان اینکه برپاٰیی نمایشگاه‌های لباس اسلامی ایرانی تأثیر بسزایی در امر فرهنگ‌سازی حجاب دارد، تصریح کرد: برپائی چنین نمایشگاه‌هایی سبب اشاعه پوشش اسلامی - ایرانی در جامعه می‌شود. با توجه به هجمه‌های فرهنگی غرب، باید فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه پوشش بانوان و مسائل فرهنگی در سطح شهر انجام شود.

خلیفاوی بیان کرد: ضرورت ارائه الگوی مناسب برای پوشش بانوان، جایگزین کردن طرح‌ها و الگوهای لباس ایرانی و اسلامی به جای مدهای غربی و احیا و حفظ هویت ملی و دینی، از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی، اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب و نهادینه شدن این فرهنگ عظیم اسلامی نیاز به همدلی و تعاون و کار جهادی دارد، عنوان کرد: این فرهنگ عظیم یک‌شبه نهادینه نمی‌شود بلکه تمامی دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی و آموزشی باید ما را در این راستا همراهی کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرلنگه در پایان یادآور شد: باید بحث‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی مختلفی با موضوع عفاف و حجاب در مساجد برپا کنیم تا گام مؤثر دیگری در راستای ترویج این فرهنگ مهم دینی برداشته شود.

انتهای پیام
captcha