جلسه کمیته قرآنی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4115490
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

جلسه کمیته قرآنی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در کرمان برگزار شد

نخستین جلسه کمیته قرآنی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور اعضای کمیته در سازمان تبلیغات اسلامی کرمان برگزار شد.

کمیته قرآنی چهل‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بناوندی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در نخستین جلسه کمیته قرآنی چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که امروز، ۲۸ دی‌ماه در سازمان تبلیغات کرمان برگزار شد، اظهار کرد: کمیته قرآن یکی از کمیته‌های ستاد بزرگداشت پیروزی انقلاب است که دستگاه‌های مختلف عضو آن ممکن است عضو چند کمیته دیگر ستاد نیز باشند لذا درخواست داریم همه مبلغ و مروج کمیته قرآن باشند و کمیته قرآن فارغ از نگاه تشریفاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اينکه با همکاری و هم‌افزایی باید از فرصت دهه فجر استفاده کرده و گامی مؤثر در گسترش فرهنگ قرآنی بردایم، ادامه داد: به دلیل شیوع کرونا کمیته قرآن در سال‌های گذشته فعالیت‌های کمتری داشت و امسال اولین سال پس از کرونا است که باید با برنامه‌ریزی اقدامات خوبی در حوزه قرآنی انجام داد و برنامه‌های قرآنی باید به‌گونه‌ای باشد که اقشار مختلف به قرآن جذب و تشویق شوند.

حجت‌الاسلام سلطانی ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده در کمیته قرآن ستاد بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: در برگزاری برنامه‌های قرآنی به‌دنبال تظاهر و یا رفع تکلیف نیستیم بلکه باید به گونه‌ای پیش برویم که مردم با قرآن مأنوس شده و در آن تدبر کنند که امیدواریم بتوانیم این موضوع را ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی برنامه‌ها و محافل قرآنی بر نسل جدید تأثیرگذار است، ادامه داد: بعضی از برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها یکسان است که باید به‌صورت هماهنگ انجام شود. بعضی از برنامه‌ها مانند برپایی کاروان قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی نیز از دوره‌های گذشته بوده که همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به هماهنگی با ائمه جماعات برای برگزاری برنامه‌های قرآنی در مساجد، گفت: باید برای حضور چهره‌های برتر قرآنی در استان برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود. همچنین برای اجرای طرح «اذان زنده» در مکان‌های عمومی نیز برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است و امیداوریم با همکاری در دهه فجر اجرا شود زیرا برپایی چنین برنامه‌هایی تحول آفرین است.

وی ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط فعالان قرآنی را ضروری دانست و افزود: اگرچه بزرگان قرآنی بسیاری در استان وجود دارند اما تاکنون آنچنان که باید برای معرفی چنین افرادی اقدام نشده است و دهه فجر فرصت خوبی برای معرفی فعالان قرآنی است.

حجت‌الاسلام سلطانی در ادامه به برخی عناوین کلی برنامه‌های قرآنی دهه فجر اشاره کرد و گفت: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری کرسی‌های تلاوت، اختتامیه استانی جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب، دیدار فعالان قرآنی با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، ختم دسته جمعی قرآن در گلزارهای شهدای سراسر استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی موکب قرآنی، برگزاری جشن پیروزی انقلاب در بیش از ۴۰۰ مؤسسه قرآنی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، سرکشی از مؤسسات و خانه‌های قرآنی فعال، اعزام کاروان قرآنی به سراسر استان، برگزاری مسابقات حفظ قرآن، توزیع ۵ هزار جلد قرآن با کمک خیران و ... از جمله مهمترین این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام مهدی مؤمنی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه امروز در زمان حساسی قرار داریم و دهه فجر فرصت خوبی است که صدای قرآنی انقلاب را به گوش تشنگان قرآن برسانیم، تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی در ایام‌ البیض و ماه رجب نیز باید به‌ویژه در مساجد اجرا شود.

وی ادامه داد: نکته دیگر دعوت از چهره‌های اخلاقی کشور و نشست با چهره‌های قرآنی استان، دعاخوانی در مساجد در ایام‌ البیض و برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌های قرآنی در مدارس از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این جلسه اعضای کمیته به ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در ایام دهه فجر پرداختند.

انتهای پیام
captcha