آیین گرامیداشت مقام زن در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4115513
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

آیین گرامیداشت مقام زن در جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد

آیین گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مقام زن در جهاددانشگاهی اردبیل با حضور بانوان شاغل در این مجموعه برگزار شد.

آیین گرامیداشت مقام زن در جهاد دانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل،  ۲۷ دی‌ماه، در آیین گرامیداشت مقام زن در جهاددانشگاهی اردبیل اظهار کرد: غایت خلقت این است که یک الگوی کامل داشته باشیم. جایگاه فاطمه(س) یک جایگاه رفیع است. حرف نخست را خانواده و تربیت در خانواده می‌زند؛ بنابراین اگر عناصر خانواده، زنان و مادران که نقش اصلی را بر عهده دارند در سلامت باشند، تعالی خانواده را در پی خواهد داشت.

اوچی‌اردبیلی ادامه داد: بانوان جهادگر در این نهاد انقلابی، توام با روحیه و همت جهادی در کنار وظایف خانه‌داری، همسرداری، و فرزندداری، در پیشبرد اهداف ما را یاری می کنند که تقدیر از تلاش آنان به هیچ عنوان با لوح و هدیه قابل تقدیر نیست.

وی با اعلام اینکه بیش از 40 درصد اعضای شاغل در جهاددانشگاهی استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی به تبعیت از دین مبین اسلام همواره به زنان جایگاه ویژه قائل بوده است و در این مقطع با توجه به وضعیت حاکم در جامعه بانوان امروز وظیفه سنگینی دارند چرا که امروز دشمنان ایران، بانوان را هدف قرار داده اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: جایگاه زن در اسلام دارای محدودیت نیست بلکه حرمتی برای زن قایل شده است که در هیچ مکتبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه جهاددانشگاهی به ذات خود نهادی مقدس است بیان کرد: این نهاد انقلابی از بالاترین معنویت برخوردار است بنابراین اعضای آن نیز افرادی با معنویت بالا بوده و به معنای تام جهادگر هستند .

اوچی‌اردبیلی تربیت نیروی کارآمد را از کارکردهای جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: امروز نیازمند تربیت نیروی‌های متخصص و توانمند هستیم و جهاددانشگاهی در این راستا برنامه‌های مدون دارد.

ماهرخ اللهیاری، مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل نیز در ادامه گفت: زن زیباترین واژه آفرینش است و مؤثرترین عامل تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، همسر و جامعه است. اهمیت پرداختن به موضوع زن ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، چرا که نهاد مقدس خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است.

وی ادامه داد: اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، اگر چنین نباشد بخش زیادی از هویت اجتماعی انسانی نابود می‌شود و در پی آن تلاش‌های فردی و اجتماعی بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

اللهیاری با بيان اينكه تكاليف و حقوق اسلام براي زن مطابق طبيعت آنان در نظر گرفته شده است، گفت: اسلام به زن امنيت کامل مي‌بخشد و از او در برابر شرايط نامساعد و دشواري‌هاي زندگي محافظت مي‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب تنها در پوشش نیست افزود: ما باید در گفتار، رفتار، نگاه و غیره نیز عفاف داشته باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از بانوان جهادگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha