سهم استان فارس از مسابقات سراسری قرآن تنها یک رتبه برتر بود
کد خبر: 4115540
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

سهم استان فارس از مسابقات سراسری قرآن تنها یک رتبه برتر بود

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه با معرفی برگزیدگان به‌کار خود پایان داد اما در این میان سهم استان فارس تنها کسب یک رتبه برتر بود.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن، سازمان اوقافچهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش شفاهی و در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای 23 تا 28 دی‌ماه به میزبانی اهواز برگزار شد.

طی این چند روز نمایندگان استان‌های مختلف در بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و حفظ 20 جزء به رقابت پرداختند.

نمایندگان استان فارس در بخش آقایان شامل سیدرضا نجیبی و محمدمهدی روحانی در رشته قرائت تحقیق، محمدامیر عباسیان در رشته قرائت ترتیل و در بخش بانوان شامل زهرا حسین‌پور، آسیه دهقان و الهام صفری در رشته قرائت تحقیق، فاطمه ابراهیمی در رشته حفظ کل و فاطمه محمدی در رشته حفظ 20 جزء بودند.

امروز، 28 دی‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه این دوره مسابقات، برگزیدگان رشته‌ها و بخش‌های مختلف معرفی شدند که سهم استان فارس در این میان تنها اخذ یک رتبه برتر بود.

در بخش بانوان فاطمه محمدی، نماینده استان فارس در رشته حفظ 20 جزء موفق به کسب رتبه اول در این دوره از رقابت‌ها شد اما در بخش آقایان هیچ رتبه برتری نصیب استان فارس نشد.

به نظر می‌رسد جاماندن متسابقان استان فارس به خصوص در بخش آقایان نیاز به آسیب‌شناسی دارد تا بتوان مشکلات و موانعی که بر سر راه نمایندگان استان برای اخذ رتبه برتر وجود دارد، برداشته شود.

گرچه خبرگزاری ایکنا بارها این سوژه را در مسابقات هر ساله دنبال کرده است و هر ساله هم تأکید شده است که قاریان و حافظان برجسته استان فارس نیاز به برپایی کارگاه‌های آموزشی در طول سال دارند نه تنها در ایام مسابقات و در این کارگاه‌ها هم حتماً باید از اساتید ملی و بین‌المللی برای ارتقای سطح قاریان و حافظان استان بهره جست، اما این مسئله‌ای که هنوز راه به جایی نبرده است و هنوز نهاد یا سازمانی متولی این امر که به صورت روتین و هفتگی و در طول سال چنین کارگاه‌هایی برای قاریان و حافظان برتر استان برگزار شود، نشده است.

گرچه گهگایی از سوی برخی از سازمان‌ها چنین کارگاه‌هایی ممکن است برگزار شود، اما نکته حائز اهمیت پیوستگی و استمرار این کارگاه‌ها در طول سال است. البته نقش خود قرآنیان هم در این زمینه بسیار پررنگ است و اگر مجمعی متشکل از قاریان و حافظان به صورت خودجوش تشکیل شده و به صورت و یکپارچه از مسئولان  امر مطالبه داشته باشند، قطعاً مسئولان هم برای آنان این مسائل را پیگیری خواهند کرد.

آنچه که باید بدانیم این است که یک دست صدا ندارد و فعالیت تنها یک سازمان، یا یک قاری و حافظ برای ارتقای سطح خود به تنهایی کافی نیست و باید حتماً هم‌افزایی و همکاری در این عرصه هم از سوی سازمان‌ها و متولیان امور قرآنی استان فارس و هم خود فعالان و حافظان و قاریان استان در این زمینه صورت گیرد.

خبرگزاری ایکنا آمادگی شنیدن و انعکاس نظرات و پیشنهادات مسئولان قرآنی و فرهنگی استان و همچنین جامعه قرآنی استان در این زمینه را دارد.

زهرا عسکری، سردبیر ایکنای فارس

انتهای پیام
captcha