ظرفیت 15 هزار نفری مساجد خراسان شمالی برای حضور معتکفان
کد خبر: 4116428
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

ظرفیت 15 هزار نفری مساجد خراسان شمالی برای حضور معتکفان

دبیر ستاد اعتکاف خراسان شمالی گفت: مساجد خراسان شمالی ظرفیت پذیرش 15 هزار معتکف را برای این مراسم معنوی دارند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، دبیر ستاد اعتکاف خراسان شمالیحجت‌الاسلام ناصر هدایتی، دییر ستاد اعتکاف خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت سنجی انجام شده در مساجدی که مراسم اعتکاف در آن‌ها انجام می‌شود، امکان حضور 15 هزار نفر از مردم استان در مراسم معنوی اعتکاف وجود دارد.

وی افزود: 130 مسجد در استان برای مراسم معنوی اعتکاف ساماندهی شده است که 94 مورد در روستاها و 36 مورد نیز در شهرهای استان است.

وی با اشاره به هزینه ثبت نام معتکفان در استان گفت: هزینه ثبت نام معتکفان در شهرستان بجنورد 290 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: هزینه ثبت نام معتکفان در هر شهرستان متفاوت است و در جلسه ستاد مردمی اعتکاف شهرستان که با حضور هیأت امنای مساجد آن شهرستان برگزار می‌شود، تعیین می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه انسان در اعتکاف با توشه‌ای معنوی و اعتقادی راسخ، خود را برای جهاد فی سبیل‌الله اعم از جهاد اصغر و اکبر و صحنه‌های تقابل با جبهه‌های باطل در سیر تمدنی آماده می‌کند، تصریح کرد: اعتکاف عصاره‌ای از عبادت‌ها و فضیلت‌ها است و انسان در ماه سراسر نور رجب، 3 روز در بهترین و مقدس‌ترین مکان روزه‌داری، تهجد، توسل و تفکر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود در راستای بسترسازی اعتکاف اقدام می‌کند، بیان کرد: درصدد هستیم پس از 3 سال شیوع کرونا، امسال رویش انقلابی اعتکاف در سطح استان به ویژه با حضور نوجوانان و جوانان بسط پیدا کند و چقدر زیبا است که پدران و مادران به همراه فرزندان خود در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند.

به گزارش ایکنا، مراسم معنوی اعتکاف از ۱۵ بهمن ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) آغاز می‌شود و تا ۱۷ بهمن ماه سالروز ارتحال حضرت زینب (س) ادامه خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام
captcha