برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن در ارومیه
کد خبر: 4116527
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

برگزاری مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن در ارومیه

مراسم گرامیداشت حماسه ۲ بهمن با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و آحاد مختلف مردم در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، روز گذشته، 2 بهمن در مراسم گرامیداشت حماسه آغاز قیام مسلحانه علیه رژیم طاغوت اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم تجلیل و تقدیر از افرادی است که در سال 57 پیش از پیروزی انقلاب در عرصه مبارزه با رژیم طاغوت جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از دین، اسلام و لبیک به فرمان امام خمینی(ره) به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید قطب سومی در کنار قطب شرق و غرب ایجاد شد و اکنون با گذشت بیش از 40 سال با قدرت در برابر دشمنان ایستاده و با صبر و استقامت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده: «وقتی جماعتی گفتند که ایمان آوردیم ما آن‌ها را به حال خود وا نمی‌گذاریم بلکه در بلایا و سختی‌ها امتحان خواهیم کرد»، لذا این فتنه‌ها و آزمایش‌های طول تاریخ انقلاب نیز آزمونی از سوی خداوند متعال است تا افراد دین‌دار با کسانی که تظاهر به دینداری می‌کنند مشخص شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بنابراین آن‌هایی که در راه خدا مجاهدت کردند و به شهادت رسیدند به وظیفه خود ادا کردند به اجر شهادت دست یافتند اما تکلیف آن‌هایی که امروز هستند، پایداری و ادامه راه شهدا است که قطع یقین پاداش و اجر استقامت‌کنندگان بی‌حد و حصر است.

وی گفت: در روز دوم بهمن ماموران رژیم طاغوت پایگاه مبارزان انقلاب که مسجد اعظم بود را به توپ بستند و در کل کشور سابقه نداشت که گروه‌های مبارز، مسلح شوند و برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب وارد میدان شوند که مرحوم حجت‌الاسلام حسنی با هدایت‌های خود مبارزه با طاغوت را در ارومیه رهبری کرد.

حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری ایستادگی و تاب‌آوری در بعد از انقلاب امری بسیار مهم است بنابراین ما باید در این مسیر استقامت کنیم تا نصرت الهی بر ما نازل شود.

وی افزود: ملت ایران بدانند فتنه‌ها تمام‌شدنی نیست و ادامه دارد و در این فتنه‌ها است که افراد صادق و انقلابی و مومن از افراد ریاکار تشخیص داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha