اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب گلستان
کد خبر: 4116598
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب گلستان

رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان به اعلام برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر کمیته تقریب و مذاهب استان با محوریت جهاد تبیین پرداخت.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز، سوم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تلاش‌های مجموعه اصحاب رسانه همواره تحول‌گرا و پویا و تحول‌آفرین بوده، لذا با توجه به کارشکنی‌های دشمنان در وارونه جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اصحاب رسانه باید در بحث امیدآفرینی بسیار کوشا باشند.

رئیس کمیته تقریب و مذاهب ستاد دهه فجر گلستان با بیان اینکه بیشترین هجمه دشمنان در آشوب‌های اخیر جنگ قومی و قبیله‌ای و مذاهب است، تصریح کرد: مقابله حق و باطل در طول تاریخ بوده اما همیشه پایان کار و پیروزی از آن جبهه حق بوده و همیشه مردم با اندیشه‌های قرآنی و علوی و فاطمی این فتنه‌ها را مدیریت کرده و پیش می‌برند‌.

حجت‌الاسلام دیلم اقدامات اخیر پارلمان اروپا در تروریسم دانستن نهاد مقدس سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: نهاد مقدس سپاه پاسداران در طول این چهار دهه اقدامات ارزنده‌ای را به جامعه در دورترین مناطق کشور انجام داده و مردم با بصیرت و آگاه کشور هیچ وقت اقدامات این نهاد مقدس را فراموش نخواهند کرد، لذا این اقدام سخیف پارلمان اروپا را به شدت محکوم می‌کنیم.

رئیس کمیته تقریب و مذاهب ستاد دهه فجر گلستان تصریح کرد: بیشترین هجمه‌های وارد شده از طرف دشمنان اختلاف عقیدتی و قومی و مذهبی بوده لذا درصدد هستیم برنامه‌های ایام الله دهه فجر امسال را با نگاه تقریبی و جهادتبیین در نظر گرفته و ثمره وحدت را در طول این چهار دهه به مردم بازگو کنیم.

حجت‌الاسلام دیلم با بیان‌ اینکه ایام الله دهه فجر فرصت مناسبی برای خدمات ارائه شده در زمینه آموزشی، رفاهی و فرهنگی اهل‌ سنت است، افزود: افزایش مدارس حوزه علمیه اهل‌ سنت، گسترش دارالقرآن اهل‌سنت، احداث ۱۷۰۰ مسجد و ۱۰۷ مدرسه علمیه در سطوح مختلف و بیش‌ از ۱۰۰ فارغ التحصیل حوزه علمیه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اهل‌سنت است.

رئیس کمیته تقریب و مذاهب ستاد دهه فجر گلستان همچنین به تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر در چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: گردهمایی ائمه جمعه اهل‌سنت در گلستان، نشست نخبگانی بانوان و فرهیختگان اهل‌سنت با محوریت جهادتبیین، غبارروبی مزار بیش از ۶۰۰ شهید اهل‌سنت، یادواره شهدای اهل‌سنت و شیعه استان، اعزام سخنران به نماز جمعه و ۱۰ مدرسه اهل‌سنت، جشن هفته ایام الله دهه فجر در گمیشان، محافل انس با قرآن در دارالقرآن‌ها، همایش بانوان تقریبی در آق‌قلا، اجتماع مدیران مدارس علوم دینی و طلاب اهل‌ سنت در گنبد کاووس از جمله برنامه‌های کمیته تقریب و مذاهب در ایام الله دهه فجر است.

وی به برگزاری نشست منطقه‌ای وحدت در ایام الله فجر امسال اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن با حضور نمایندگانی از ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه و نمایندگانی از استان‌های خراسان شمالی و گلستان در دانشگاه آزاد گرگان برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha