برگزاری چهارمین مسابقات سراسری قرآن در سنگال
کد خبر: 4116640
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

برگزاری چهارمین مسابقات سراسری قرآن در سنگال

چهارمین مسابقات سراسری حفظ و تجوید قرآن کریم سنگال به همت بنیاد علمای آفریقایی «محمد سادس» شعبه سنگال در این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الساعة 24، این مسابقات روز شنبه، اول بهمن‌ماه با مشارکت 25 شرکت‌کننده سنگالی برگزار شد و کمیته داوری رقابت‌ها حافظان را در سه رشته حفظ کل قرآن با روایت ورش، حفظ قرآن به روایت انتخابی شرکت‌کنندگان و تجوید با حفظ حداقل 5 حزب ارزیابی کرد.

مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش اسلامی داکار میزبان این رقابت‌ها بود و در پایان برترین‌های این مسابقات به منظور شرکت در مرحله نهایی مسابقه در ماه رمضان معرفی شدند.

اعضای بنیاد علمای آفریقایی محمد سادس شعبه سنگال، شخصیت‌های دینی و فعالان قرآنی در مراسم تجلیل از برترین‌های این مسابقه حضور یافتند و  حسن الناصری، سفیر مراکش در سنگال، جوایز برترین‌ها را به آنان اهدا کرد.

گفتنی است، بنیاد علمای آفریقایی محمد سادس که مقر آن در مراکش قرار دارد، در دومین جلسه شورای عادی این بنیاد در شهر فاس در سال 2018 برگزاری مسابقه حفظ، تجوید و ترتیل قرآن در قاره آفریقا را تصویب کرد.

تشویق کودکان و جوانان مسلمان آفریقایی به اهتمام به قرآن و حفظ، تجوید و ترتیل این کتاب مقدس و تشویق حافظان قرآن به تسلط بیشتر در قواعد تجوید از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام شده است.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها با همکاری شعب این مؤسسه در کشورهای مختلف آفریقایی برگزار شده است و برترین‌های این مسابقات، در رقابت نهایی که رمضان آینده برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha