هتک حرمت مسجد الاقصی با رقص پرچم‌های رژیم صهیونیستی/ جهاد اسلامی: این تجاوز اعلام جنگ است + فیلم
کد خبر: 4116701
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

هتک حرمت مسجد الاقصی با رقص پرچم‌های رژیم صهیونیستی/ جهاد اسلامی: این تجاوز اعلام جنگ است + فیلم

منابع فلسطینی اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست با شکستن خطوط قرمز با پرچم‌های رژیم صهیونیستی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش آوردند؛ در همین حال جهاد اسلامی هشدار داد این تجاوزگری به معنای اعلام جنگ است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی در تجاوزی خطرناک که عبور از همه خطوط قرمزها خوانده می‌شود ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست را با پرچم‌های این رژیم روانه صحن‌ها مسجد الاقصی کرد.

این در حالی است که فلسطینیان بارها به رژیم صهیونیستی درباره هتک حرمت مسجد الاقصی و جایگاه اسلامی آن هشدار داده و مانع ورود صهیونیست‌ها با پرچمشان شده بودند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ده‌ها شهرک‌نشین در صحن‌های مسجد الاقصی مشغول انجام سجده ملحمی یکی از آداب دینی تلمودی هستند که حالا تندروهای صهیونیست با پشتیبانی کابینه افراطی نتانیاهو به خود اجازه آن را دادند.

هتک حرمت مسجد الاقصی با اهتزاز پرچم‌های رژیم صهیونیستی/جهاد اسلامی: این تجاوزگری، اعلام جنگ است/آماده

ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست امروز در پاسخ به فراخوان گروه‌های افراطی هیکل به بهانه آغاز ماه فوریه عبری با پشتیبانی نظامیان اشغالگر وارد مسجد الاقصی شدند و با وجود اینکه نگهبانان مسجد الاقصی به هر طریقی در حال مقابله با ورود صهیونیست‌ها بودند اما آنها با توسل به زور وارد شدند.

هتک حرمت مسجد الاقصی با اهتزاز پرچم‌های رژیم صهیونیستی/جهاد اسلامی: این تجاوزگری، اعلام جنگ است/آماده

اعلام جنگ علیه قدس و ملت فلسطین

داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در واکنش به این اتفاق تأکید کرد: تحولات مسجد الاقصی تعرض اشکار و گسترده به مسجد الاقصی نشانه برنامه‌ریزی رژیم فاشیست اسرائیل برای پیاده کردن نقشه‌هایش در مسجد الاقصی است که برای فلسطینیان به مثابه اعلام جنگ علیه قدس و همه ملت فلسطین محسوب می‌شود.

وی در گفت‌وگو با فلسطین الیوم گفت: ما با یک رویارویی همه جانبه و گسترده روبرو هستیم، اگر همه نخواهند به مسئولیت خود عمل کنند و مانع گرایش‌های فاشیستی کابینه نتانیاهو شوند.
شهاب گفت: نبرد دفاع از مسجد الاقصی نبرد همه ماست و اگر آتش نبرد شعله‌ور شود به یک جا محدود نخواهد شد. دشمن باید این موضوع را درک کند و نسبت به آن هوشیار باشد. ما از تکلیف مقدس خود در دفاع از قدس و مسجد الاقصی شانه خالی نخواهیم کرد.

این مقام جهاد اسلامی گفت: باندهای تروریستی نتانیاهو هرگز نمی‌توانند واقعیت جدیدی را بر قدس و مسجد الاقصی تحمیل کنند.

جبهه مقاومت فراگیر تشکیل شود

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم امروز دوشنبه تأکید کرد که مقاومت فلسطین هرگز به رژیم فاشیست اسرائیل اجازه عبور از خطوط قرمز و تعرض به ملت فلسطین و مقدسات آن را نمی‌دهد.

قاسم در اظهاراتی خبری گفت: سیاست‌های آشکار کابینه رژیم اشغالگر فاشیستی بودن آن را در قبال ملت و مقدسات فلسطین و اقدام آن برای توسعه شهرک‌سازی‌ها و الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را نشان می‌دهد.

وی افزود: کابینه صهیونیستی جدید اسرائیل با حضور شخصیت‌های تروریستی در آن مستلزم تشکیل یک جبهه مقاومت با مفهوم فراگیر است و از تشکیلات خودگردان می‌خواهیم آمادگی خود را برای همکاری ملی مشترک در مقابله با افراط‌گرایی صهیونیسم اعلام کند.

ناجح بکیرات، رئیس آکادمی اوقاف و میراث الاقصی و معاون مدیر کل اوقاف اسلامی فلسطین در واکنش به تحولات امروز مسجد الاقصی گفت: هتاکی‌های امروز صهیونیست‌ها در صحن مسجد الاقصی از رقص پرچم تا سجده‌های ملحمی و رقص‌های تلمودی جنگی خطرناک تحت سرکردگی بنیامین نتانیاهو و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی آن است.

وی با بیان اینکه کابینه نتانیاهو با ایجاد چتر حمایتی از این تجاوزها به دنبال سلب قیمومیت اردن بر مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین است، گفت: اسرائیل با امنیتی کردن مسجد الاقصی به دنبال خالی  کردن آن از فلسطینیان و به ویژه اهالی قدس است تا سپس پرچم‌های خود را وارد مسجد کرده و مرحله بعدتر هم به دنبال ساخت مجسمه خیالی هیکل در داخل مسجد الاقصی روند.

این شخصیت فلسطینی افزود: رژیم صهیونیستی همچنین با وادار کردن فلسطینیان به ترک روستاها و شهرک‌های اطراف مسجد الاقصی نظیر شهرک سلوان و خان الاحمر و ... و اسکان شهرک‌نشینان صهیونیست در آنجا به دنبال تسهیل یورش به مسجد الاقصی در هر زمانی است که خودشان بخواهند.

او افزود: در حال حاضر وجود بیش از 100 کنیسه یهودی در قدس و ده‌ها مدارس دینی افراط‌گرایان در راستای یهودی‌سازی کامل قدس و تسلط کامل بر مسجد الاقصی است.

انتهای پیام
captcha