بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی بسیج خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4116740
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآنی بسیج خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبی همزمان با پنجم و ششم بهمن ماه برگزار می‌شود.

مسابقات سراسری قرآنی بسیج خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از بسیج خراسان‌جنوبی، مرحله استانی بیست و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبی در روز های پنجم و ششم بهمن ماه سال جاری در شهرستان بیرجند با شرکت بیش از 220 نفر از منتخبین و نخبگان قرآنی استان در دو بخش خواهران و برادران به صورت همزمان برگزار می‌شود.

در این مرحله از مسابقات تعداد 100 نفر از متسابقین برادر و 201 نفر از متسابقین خواهر حضور دارند. بیشترین شرکت‌کننده در مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن کریم و کمترین میزان شرکت‌کننده علی رغم اطلاع‌رسانی مناسب در رشته‌های گروهی و خانوادگی از مسابقات بوده است.

مسابقات از ساعت 8 روز چهارشنبه 5 بهمن ماه در رشته‌های حفظ یک جزء تاحفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، مفاهیم قرآن، حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و بخش خانوادگی در محل مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند آغاز می‌شود و تا ظهر روز پنجشنبه 6 بهمن ماه ادامه می‌یابد.

باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در ابتدای سال بر ورود جوانان و نوجوان به عرصه قرآن خوانی، مسابقات امسال در دورده سنی زیر 14سال و بالای 14 سال برگزار می‌شود و شاهد حضور نوجوانان قرآنی در رشته های مختلف حفظ و قرائت قرآن کریم در مسابقات هستیم.

نفرات اول هر رشته در مرحله استانی بعد از ارزیابی مقدماتی توسط تیم داوری دارالقرآن سازمان بسیج به مرحله کشوری مسابقات که در پایان بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha