بیانیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در مورد جنایت قرآن‌سوزی در سوئد
کد خبر: 4116979
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

بیانیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در مورد جنایت قرآن‌سوزی در سوئد

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد، این جنایت را اهانت آشکار علیه معتقدات مسلمانان توصیف کرد و خواهان تقبیح و محکومیت آن از سوی تمام عقلای جهان شد.

به گزارش ایکنا از بحرین،  مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم‌الله الرحمنِ الرحیمِ

سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم به دست راسموس پالودان، چهره غرق افراط، نفرت و تکبر تحت حمایت پلیس سوئد نه تنها جنایتی از جانب یک شخص بلکه جنایتی دولتی است که حاکی از حقارت دولت و شخص است و مشابه همه جنایاتی از این نوع که در اروپا و مناطق دیگر جهان، صورت می‌گیرد، از روی جهل انجام شده است.

و اما انگاشتن این جنایات که نقض آشکار حرمت مقدسات واقعی دینی و ایجاد فتنه در جهان است، به عنوان آزادی بیان، اگر از این باور ناشی شود که انسان چنان حیوان یا ارباب قهاری که هیچ حکمت و عقلی ندارد، آزاد است، حماقت بزرگی است.

بهره‌گیری از زبان توهین، تهمت و تجاوز به مقدسات و نسبت دادن آن به آزادی که انسان باید از آن برخوردار باشد، چیزی جز نشر اکاذیب و مغالطه و نیرنگ نیست و این امر بر خلاف آن چیزی است که آنها خود بدان معتقد بوده و موضع عملی آنها نیز آن را نشان می‌دهد. اگر جز این است چرا با یهودی‌ستیزی مخالف هستند؟ چرا کسانی که هولوکاست نازی‌ها را انکار کرده، محکوم می‌کنند؟ چرا افرادی را که پرچم هم‌جنس‌گرایان را به آتش می‌کشند، محکوم می‌کنند؟ آیا این امور آزادی شخصی افراد را محدود نمی‌کند؟

جنایت‌های مکرر در زمینه اهانت به مقدسات اسلامی در غرب به شکلی آشکار و تحریک‌آمیز در برابر چشمان امت یک میلیارد و اندی مسلمان در سکوت و یا حتی همدستی و حمایت دولت‌های خود افشاگر نیت آنها برای گسترش هرج‌ومرج در دنیا و به آتش کشیدن امنیت جهانی است.

عقلای سراسر جهان باید این جریان تهاجمی شیطانی که تروریسم را به گسترده‌ترین و خطرناک‌ترین شکل گسترش می‌دهد به‌مقتضای دین، وجدان و آرامش جهان با اتفاق نظر تقبیح و محکوم کند.

24 ژانویه 2023 میلادی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha