رضایتمندی از اطلاع‌رسانی بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4117065
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵
بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نگاه متسابقان/ ۴

رضایتمندی از اطلاع‌رسانی بخش معارفی مسابقات قرآن اوقاف

نفر دهم راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف گفت: نحوه اطلاع‌رسانی مسابقات در این دوره برخلاف سال‌های گذشته مناسب بود در بخش معارفی اطلاع رسانی به متسابقین مطلوب بود، اما هنوز هم نیاز است در این زمینه توجه بیشتری صورت پذیرد.

قرآنمهدی ربیعی، نفر دهم راه یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: بنده از استان گیلان برای سومین بار در مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه شرکت کرده‌ام.

وی خود را کارمند دولت معرفی کرد و افزود: انس با قرآن در سراسر زندگی من تاثیر بسیاری داشته و من را در بخش های مختلف زندگی راهنمایی کرده است.

این راه‌یافته به بخش نهایی بخش معارفی مسابقات قرآن کریم اوقاف بیان کرد: متاسفانه بیگانگی با معارف قرآن حتی میان کسانی که با قرآن انس دارند نیز مشاهده می‌شود، در حالیکه بسیاری از مشکلات و مسائل و سوالاتی که در طول زندگی برای انسان ایجاد می‌شود، پاسخ‌شان را می‌توان از قرآن کسب کرد اما بیگانگی با معارف قرآن مانع استفاده از این کتاب آسمانی در زندگی می شود.

وی نحوه برگزاری مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف را مناسب عنوان کرد و افزود: بهتر است این مسابقات به صورت منظم، مدون برگزار شود و تنها به سالی یکبار اکتفا نشود.

ربیعی بیان کرد: در بخش مسابقات تفسیر امسال ابتکاری داشتند و خلاصه‌ای از تفسیر نمونه را به عنوان منبع مسابقات معرفی کردند که از نظر بنده این کافی نیست زیرا با این روش شرکت کنندگان تنها به حفظ کتاب اقدام می‌کنند اما در صورتیکه مسابقات به سمتی پیش برود که افراد از درک و فهم خود نسبت به آیات قرآن استفاده کنند، تفسیر آیات قرآنی برای آنان نهادینه می‌شود.

وی گفت: نحوه اطلاع‌رسانی مسابقات در این دوره برخلاف سال‌های گذشته مناسب بود در بخش معارفی اطلاع رسانی به متسابقین مطلوب بود، اما هنوز هم نیاز است در این زمینه توجه بیشتری صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha