تکرار گستاخی وزیر صهیونیست در تعرض به مسجد الاقصی
کد خبر: 4117281
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

تکرار گستاخی وزیر صهیونیست در تعرض به مسجد الاقصی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سایه انفعال کشورها و نهادهای اسلامی نسبت به تعرض وی به ساحت قبله نخست مسلمانان می‌گوید که این گستاخی خود را تکرار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه، 5 بهمن بر تداوم تعرض خود به ساحت مقدس قبله نخست مسلمانان تأکید کرد.

بن گویر، رهبر حزب افراط‌گرای قدرت یهودی در گفت‌وگو با سازمان پخش رژیم صهیونیستی گفت: با همه احترامی که برای اردن قائلم اسرائیل مستقل است من به حرم(مسجد الاقصی) رفتن را ادامه خواهم داد.

بن گویر، سیاستمدار صهیونیستی که به مواضع افراطی ضد فلسطینی شهرت دارد در سوم ژانویه جاری سرکردگی باندی از شهرک‌نشینان صهیونیست را در حمله به مسجد الاقصی برعهده داشت که این اقدام تحریک‌آمیز وی که با هدف تحمیل واقعیت جدید بر قبله نخست مسلمانان انجام شده است، با موج محکومیت کشورهای اسلامی و انتقادهای بین‌المللی روبه‌رو شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز دیداری غیرمنتظره با عبدالله دوم، شاه اردن در امان داشته است. با وجود اینکه دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه خود پس از این دیدار اسمی از مطرح شدن موضوع مسجد الاقصی در این دیدار ذکر نکرده است؛ اما تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید به نظر می‌رسد نتانیاهو وعده داده که وضعیت کنونی در مکان‌های مقدس حفظ شود.

دفتر پادشاه اردن اما در بیانیه‌ای پس از این دیدار گفت: عبدالله دوم بر ضرورت احترام به وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی و عدم تعرض به آن تأکید کرده است.

پادشاه اردن همچنین بر لزوم پایبندی به آتش‌بس و توقف آنچه خشونت‌ خواند به منظور باز شدن افق سیاسی به روی روند سازش تأکید کرده است.

انتهای پیام
captcha