آغاز مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4117381
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

آغاز مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج در چهارمحال‌وبختیاری

مرحله استانی بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج چهارمحال‌وبختیاری صبح امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات و با حضور ۱۱۰ متسابق خانم و آقا در مجتمع لاله شهرکرد آغاز شد.

مسابقات قرآن و عترت بسیج چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله استانی بیست‌و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) بسیج چهارمحال‌وبختیاری صبح امروز ششم بهمن‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات و با حضور ۱۱۰ متسابق خانم و آقا در مجتمع لاله شهرکرد آغاز شد.

سردار علی افضلی، جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) در مراسم افتتاحیه این مسابقات با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از صدر اسلام تا کنون و با هدیه ثواب این محفل قرآنی به روان پاک شهدا، اظهار کرد: این محافل نورانی به برکت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا بوده و قرآنیان در مسیری گام بر می‌دارند که این شهدای والامقام گام برداشتند.

وی ادامه داد: حرکت در مسیر خدمت به قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) آخرین سفارش نبی مکرم اسلام بود که این مهم امروز در سایه مکتب تشیع و به مدد مجاهدت امام خمینی(ره) و شهدا برای اهالی قرآن فراهم شده تا عاشقانه و آگاهانه در این مسیر پر نور گام بر دارند. درواقع انقلاب اسلامی ایران عصاره مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) است که امروز از این نعمت برخوردار هستیم.

افضلی با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی عظیم‌ترین دستاورد کسانی است که در مکتب انبیا و ائمه اطهار(ع) گام برداشتند و در واقع، انقلاب ما انفجار نور بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اشاعه جلسات قرآنی، گفت: می‌طلبد که در لبیک به امر رهبری، نسبت به برپایی جلسات و محافل انس با قرآن و دورهمی‌های قرآن‌محور و مسجد محور اهتمام داشته باشیم که مسابقات قرآن نیز در راستای همین هدف برپا می‌شوند که گام نهادن در این مسیر منتج به هدایت، سعادت و کمال بشر می‌شود که هدف و منظور الفت انسان نیز همین کمال انسان است.

در ادامه، مظاهر موسوی، رئیس دارالقرآن بسیج چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: این مسابقات در ۱۴ رشته و با حضور ۱۱۰ برگزیده شهرستانی شامل ۴۵ آقا و ۶۵ بانو در مجتمع فرهنگی رفاهی لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با ذکر اینکه این مسابقات در رشته‌های مختلف و در بخش‌های فردی، گروهی، خانوادگی و ایده‌پردازی برگزار می‌شود، ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و ۵۴۲ نفر در چهار بخش مذکور این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند که مراحل حوزه‌ای و ناحیه‌ای این مسابقات به‌صورت حضوری و با بهره‌گیری از ظرفیت داوران ممتاز استانی برگزار شد و در مرحله استانی نیز از این ظرفیت استفاده می‌شود.

موسوی تأکید کرد: در مجموع، هفت داور ممتاز استان شامل سه بانو و سه آقا در این مسابقات حضور دارند؛ همچنین یک داور راهنما در محل برگزاری مسابقات در بخش آقایان حضور دارد که اشکالات متسابقان را به آنان گوشزد می‌کنند.

رئیس دارالقرآن بسیج استان گفت: عیسی خورشیدی، سید عبدالله میراحمدی و محمدصادق حیدری داوران بخش آقایان هستند و صادق احمدی به‌عنوان داور راهنما حضور دارد؛ همچنین زهره میری، زهرا سلیمی و مژگان امیری در بخش خواهران داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

انتهای پیام
captcha