اعضای جهاد دانشگاهی گیلان با خانواده شهید جهادگر «صنایع پرکار» دیدار کردند
کد خبر: 4117396
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

اعضای جهاد دانشگاهی گیلان با خانواده شهید جهادگر «صنایع پرکار» دیدار کردند

در راستای اجرای طرح منطقه‌ای ماندگاران صبور و بزرگداشت شهدای جهاد دانشگاهی اعضای سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با خانواده شهید جهادگر جاویدالاثر «نقی صنایع پرکار» دیدار کردند.

شهید جهادگر نقی صنایع پرکار

به گزارش ایکنا از گیلان، اعضای سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان در راستای اجرای طرح منطقه‌ای ماندگاران صبور و بزرگداشت شهدای جهاد دانشگاهی روز گذشته، پنج بهمن‌ماه همزمان با سالروز شهادت امام علی النقی الهادی(ع) با خانواده معظم شهید جهادگر جاویدالاثر «نقی صنایع پرکار» دیدار کردند.

شهید نقی صنایع پرکار 19 خرداد سال 1337 در روستای ساحلی دهنه‌سر سفید رود از توابع بخش کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدر علاقه و وابستگی زیادی به وی داشت، رفتار و کردارش همواره زبانزد آشنایان و اقوام بود، دوره ابتدایی را در این روستا گذراند و سپس در لنگرود مشغول به ادامه تحصیل شد، دو سال آخر دوره دبیرستان را نیز همراه با برادرش شهید «رمضان صنایع پرکار»در تهران گذراند.

تلاطم روح‌نواز امواج دریا و سرسبزی مزارع، در کنار مشقت کار در این روستا در گیلان سرافراز که بیش از هشت‌هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است، شهید نقی صنایع پرکار را تبدیل به مرد دلیری کرد که به نقل از مادر بزگوارش از رهروان اصلی امام خمینی(ره) بود و جلسات زیادی را با دوستان همرزم خود در منزل پدری برگزار می‌کرد و برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش بسیاری کردند.

پسر خوش اخلاق و محجوب خانواده با توجه به علاقه‌ای که به رشته زمین‌شناسی داشت، برای تکمیل تحصیلات خود به دانشگاه فردوسی مشهد رفت و در آنجا با دانشجویان و دوستان خود گروهی را تشکیل دادند و مشغول به فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی شدند. سپس برای همکاری و تدریس، مجددا به مدارس گیلان آمد و در بخش فرهنگی با سپاه لاهیجان همکاری کرد.

شهید نقی صنایع پرکار از جهاد دانشگاهی مشهد دعوت به همکاری و پس از حدود 9 ماه انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در جهاد دانشگاهی به جبهه اعزام شد. سرانجام در تاریخ 17 بهمن ماه سال 1360 در تنگه چذابه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مزار این شهید جاویدالاثر در گلزار شهدای روستای دهنه سر سفیدرود در کنار مزار برادر شهیدش «رمضان صنایع پرکار» دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت و دبیر آموزش و پرورش که 23 فروردین سال 1362 در فکه به شهادت رسید، قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha