ضرورت اتخاذ مواضع مشترک و منسجم در دفاع از قرآن کریم
کد خبر: 4117513
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
رحیم قربانی بیان کرد:

ضرورت اتخاذ مواضع مشترک و منسجم در دفاع از قرآن کریم

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ ضمن تاکید بر اینکه باید در دفاع از قرآن کریم با اتخاذ مواضع مشترک، هماهنگ و منسجم حرکتی عظیم در این جهت داشته باشیم، گفت: باید این تهدید‌ها را در جهت آشنایی عموم مردم با مفاهیم واقعی و انسان‌ساز قرآن و آیات الهی، به فرصت تبدیل کنیم.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره هتک حرمت قرآن در سوئد درخصوص بهترین و اثرگذارترین اقدام دوستداران قرآن کریم در برابر این اهانت گفت: دشمنان ما دریافته‌اند که ریشه پیشرفت، ابهت و توجه ویژه ما به قرآن در درجه اول، و بعد از آن پیامبر و معصومین(ع) است و لذا آن‌ها تلاش می‌کنند که این ریشه را به خیال خودشان قطع کنند، اما به تعبیر قرآن گویی می‌خواهند با نفسی که از دهانش بیرون می‌آید، خورشید را خاموش کنند.

وی افزود: در آیات مختلفی از قرآن کریم داریم که می‌فرماید: «.. کَتَبَ اللَّهُ لَأَغلِبَنَّ أَنا وَرُسُلی ...» یعنی «خداوند چنین مقرر داشته که من و رسولانم پیروز می‌شویم..»؛ لذا آینده مشخص و روشن است و قطعاً این حرکت‌ها بیهوده است، اما در مقابل این حرکت برخی از کشور‌ها به خوبی پای کار آمدند و در کشور ما هم جامعه قرآنی قطعاً دلشان از این قضیه آزرده است؛ هرچند به نظر می‌رسد نیازمند یک حرکت منسجم در این رابطه هستیم.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید این تهدید‌ها را در جهت آشنایی عموم مردم با مفاهیم واقعی و انسان‌ساز قرآن کریم و آیات الهی به فرصت تبدیل کنیم، تصریح کرد: بایستی تلاش کنیم مردم را به سمت سبک زندگی قرآنی سوق دهیم. این می‌تواند اقدام خوبی باشد. البته جدا از این، جامعه قرآنی می‌تواند با حرکت‌ها نمادین ویژه‌‎ جهت احترام به قرآن به عموم مردم به ویژه جوانان، ساخت و تولید اثر‌های مختلف ویژه برای قرآن و راه‌اندازی پویش‌های مختلف در این حرکت اثرگذار باشد.

قربانی در خصوص بهترین حرکتی که بتواند توجه ایرانیان به مفاهیم قرآن کریم را آن هم با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دهد، گفت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی و قرآنی بود و طی این سال‌ها هر زمان که فکر کردیم مشکلاتی داشتیم، اگر به دقت بررسی کنیم متوجه می‌شویم که به دلیل دور ماندن از مفاهیم قرآنی بوده است؛ لذا اگر بخواهیم به دوران اوج خودمان و آرمان‌ها امام خمینی(ره) و شهدای اسلام و انقلاب اسلامی برگردیم بایستی به خود قرآن بازگردیم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن محور وحدت با کشور‌های مختلف است، افزود: از این طریق باید ارتباط خودمان را با کشور‌های اسلامی مستحکم‌تر کنیم. به همین جهت در درجه اول باید تلاش کنیم تا عموم مردم با قرآن آشنا شوند، مفاهیم آن را درک، با آن انس گرفته و آن را قرائت کنند. همچنین تبلیغ، ترویج و استفاده از سبک زندگی قرآنی که ازجمله تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری است بایستی نهادینه و به فرهنگ تبدیل شود.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ ادامه داد: در مجموع باید تمامی مراحلی که منجر به آشنایی و انس بیشتر عموم مردم با قرآن می‌شود جا بیفتد و بعد، از این روش‌ها بایستی برای استحکام پیوندمان با کشور‌های مختلف در توجه به مفاهیم قرآن آن هم باتوجه به شرایط روز استفاده کنیم و در دفاع از خود قرآن کریم هم با اتخاذ مواضع مشترک، هماهنگ و منسجم حرکتی عظیم در این جهت داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha