مرحله نخست استخدامی نیروی کار صنایع پوشش در رشت برگزار شد
کد خبر: 4117640
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

مرحله نخست استخدامی نیروی کار صنایع پوشش در رشت برگزار شد

مرحله نخست استخدامی نیروی کار صنایع پوشش روز گذشته، ۷ بهمن‌ماه در مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی واقع در رشت برگزار شد.

آزمون استخدامی صنایع پوشش در رشت

کبری مهرورز، مدیر صنایع پوشش ایران در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری مرحله نخست استخدامی نیروی کار صنایع پوشش اظهار کرد: شرکت صنایع پوشش در سال 1352 احداث و راه‌اندازی شد که حدود چهار هزار کارگر در این شرکت مشغول به‌کار بودند، این شرکت به‌عنوان بزرگترین کارخانه نساجی کشور محصولات تولیدی خود را به هفت کشور جهان صادر می‌کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پوشش انواع پارچه‌ها را تولید می‌کرد و دارای 22 سوله نساجی شامل ریسندگی، بافندگی و رنگ‌رزی بود، افزود: این شرکت سرانجام در سال 1383 به بخش خصوصی و شخصی که صلاحیت لازم را نداشت، واگذار و بارش شدید برف در همان سال هم مزید بر علت شد که مدیران وقت اقدام به تخریب سوله‌ها کنند.

مدیر صنایع پوشش ایران گفت: در پی تخریب سوله‌ها شرکت تعطیل و همه کارگران هم بیکار شدند، به مدت 17 سال شرکت صنایع پوشش ایران تعطیل بود که در اواخر سال 1399 با ورود دستگاه قضایی و بازرسی استان شروع به‌کار مجدد شرکت در دستور کار قرار گرفت. راه‌اندازی مجدد صنایع پوشش ایران به گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند که زیرمجموعه بانک صنعت و معدن است، واگذار شد.

مهرورز بیان کرد: در سال 1400 پس از برگزاری مناقصه، راه‌اندازی سوله‌ها برای آغاز چرخه نساجی در دستور کار قرار گرفت. اولین سوله 8500 متری سالن ریسندگی تأسیس و دستگاه‌ها و تجهیزاتی سوئیسی که از قبل بدون استفاده مانده بود وارد مدار تولید شد، حتی به تولید آزمایشی هم رسیدیم.

وی افزود: با راه‌اندازی سالن ریسندگی به حدود 200 نیروی کار در قالب کارگر، نساج، تکنسین برق و مکانیک نیاز داشتیم که براساس مصوبه دادگستری استان مبنی بر جذب نیروی کار با برگزاری آزمون، طی تعامل با سازمان جهاددانشگاهی استان و مرکز آزمون این نهاد، اقدام به فراخوان ثبت‌نام در آزمون استخدامی کردیم.

مدیر صنایع پوشش ایران با بیان اینکه 369 نفر در فراخوان آزمون استخدامی این شرکت ثبت‌نام کردند که 57 بانو و 312 آقا بودند، تصریح کرد: برای این آزمون 16 دفترچه سؤال در رشته‌های مختلف طراحی شد، در فاز اول حدود 128 نفر نیروی متخصص، کارگر و نساج نیاز داریم که امروز متقاضیان در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مهرورز افزود: امیدوارم چرخه تولید به گونه‌ای در صنایع پوشش رقم بخورد که تعامل صنعت و دانشگاه در استان تقویت شود و همچنین صنایع تبدیلی نظیر دوزندگی، حوله و ... هم رونق بگیرد.

وی گفت: سالن دوم که مختص بافندگی است حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال خریداری ماشین‌آلات جدید و به‌روز هستیم، ما مدیران صنایع پوشش ایران این تعهد را به جوانان جویای کار استان می‌دهیم که تلاش داریم تا گوشه‌‌ای از دغدغه بیکاری جوانان مستعد این استان را برطرف کنیم.

گفتنی است؛ مرحله نخست سنجش نیروی کار صنایع پوشش ایران روز گذشته، 7 بهمن‌ماه در مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی واقع در رشت برگزار شد؛ پس از اعلام نتایج مرحله اول، داوطلبان برای انجام مصاحبه دعوت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha