برگزیدگان استانی مسابقات قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبی تجلیل شدند
کد خبر: 4117709
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

برگزیدگان استانی مسابقات قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبی تجلیل شدند

90 برگزیده استانی بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبی طی مراسمی روز گذشته، هفتم بهمن‌ماه در سالن ایثار بیرجند تجلیل شدند.

مسابقات قرآن و عترت بسیج خراسان‌جنوبیعلیرضا کامجو، معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، اظهار کرد: طی مراسمی که روز گذشته، هفتم بهمن‌ماه در سالن ایثار بیرجند برگزار شد، 90 برگزیده استانی این دوره از مسابقات تجلیل شدند که از این تعداد نفرات اول هر رشته پس از ارزیابی و داوری مقدماتی و تأیید به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج در دو بخش بانوان و آقایان و در دو گروه سنی زیر 14 سال و بالای 14 سال، طی روزهای پنجم و ششم بهمن‌ماه به رقابت پرداختند، افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء تا حفظ کل، قرائت ترتیل، حفظ نهج‌البلاغه، قرائت تقلیدی، مفاهیم قرآن، حفظ صحیفه سجادیه، بخش خانوادگی و خلاقیت‌های قرآنی برگزار شد.

معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: بخش‌ خانوادگی این دوره از مسابقات شامل حفظ قرآن و قصه‌گویی قرآنی ویژه مادران، ارائه تحقیق و ترتیل‌خوانی ویژه پدران و حفظ 20 سوره پایانی قرآن ویژه فرزندان زیر 10 سال و حفظ دعای 24 صحیفه سجادیه ویژه فرزندان بالای 10 سال بود.

وی نشاط و شور قرآنی در جامعه و توجه بیشتر مردم به سمت مفاهیم ناب قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد و افزود: متوجه کردن تشکل‌های قرآنی، خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان به قرآن و همچنین عملیاتی کردن مفاهیم قرآنی در جامعه از اهداف مهم برگزاری این مسابقات در استان بود.

کامجو با بیان اینکه ارتباط بیشتر با گروه‌های قرآنی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی می‌تواند در حوزه توجه بیشتر آنان به این‌گونه مسابقات مؤثر باشد، یادآور شد: ارزیابی بخش خلاقیت‌های قرآنی مستقیما توسط تهران انجام می‌شود. بخش ایده‌های قرآنی نیز در محورهای ایفای نقش مسجد در سطح محله به‌عنوان پایگاه قرآن کریم، ترویج انس عمومی جامعه با قرآن از طریق خواندن یک صفحه قرآن کریم در روز توسط آحاد جامعه، ترویج حافظ قرآن کریم با روش‌های نوین و ایجاد  فرهنگ عمومی همراه داشتن اندیشه قرآن دینی و قرائت در فرصت‌های مختلف در بین آحاد جامعه برگزار و ایده‌هایی به تهران ارسال شد.

انتهای پیام
captcha