آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی در خرم‌‌دره
کد خبر: 4117752
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی در خرم‌‌دره

ثبت‌نام اعتکاف دانش‌آموزی در خرم‌دره آغاز شده و امسال توجه ویژه‌ای به اعتکاف دانش‌آموزی در خرم‌دره سده است.

اعتکاف دانش‌آموزی

به گزارش ایکنا از زنجان، اعتکاف یکی از اعمال سفارش شده ماه مبارک رجب است که همه ساله مومنان زیادی در کشور ما در این مراسم معنوی حضور می‌یابند و در این مراسم امسال توجه ویژه‌ای به اعتکاف دانش‌آموزی در خرم‌دره وجود دارد.

امسال در دو مسجد شهرستان مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد که محل برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی در خرم‌دره مسجد زینبیه است. این مراسم معنوی با برگزاری برنامه‌های متنوع تربیتی، معرفتی در فضایی دانش‌آموزی و مجزا برای مقاطع مختلف متوسطه اول و متوسطه دوم و بالاتر همراه خواهد که متقاضیان می‌توانند مشخصات خود را به شماره تماس ۰۹۱۹۲۴۲۷۲۱۲ ارسال کنند.

در همین رابطه حجت‌الاسلام فرشید ملکی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره صبح امروز ۸ بهمن در جلسه هماهنگی مراسم اعتکاف ماه رجب این شهرستان، اظهار کرد: دشمن همواره در صدد فاصله انداختن بین معنویت و نسل جوان است اما هرگز در این توطئه خود موفق نشده است؛ چرا که همگان شاهدیم در هر موقعیتی که فعالیت فاخر و برنامه‌های شاخص فرهنگی اجرا شده جوانان استقبال گسترده‌ای داشته و همواره در پذیرش مبانی دینی و فرهنگی پیش‌قدم هستند.

وی با یادآوری اینکه کسانی که ماه رجب را گرامی بدارند و از فضائل این ماه بهره ببرند در قیامت آنها را با نام ویژه «أین الرجبیون» صدا می‌زنند، گفت: کسی که دو روز به نیت اعتکاف در مسجد ماند و روزه گرفت، روزه روز سوم واجب می‌شود.

ملکی بر لزوم برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی و حضور نسل جوان جامعه را در مراسم اعتکاف تأکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان در برگزاری مراسم‌ مناجات‌خوانی، مولودی و تهیه محتوی در حوزه جهاد تبیین، دهه فجر، جمعیت و فرزندآوری، حوادث و اغتشاشات اخیر، معرفی الگوی زن سوم ایرانی اسلامی از جمله برنامه‌های اعتکاف خواهد بود.

انتهای پیام
captcha