نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
کد خبر: 4117845
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد

«نشست کمیته قرآن، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری» با حضور ریاست و اعضای این کمیته در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز، هشتم بهمن‌ماه در «نشست کمیته قرآن، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری» که با حضور اعضای این کمیته در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با تبریک اعیاد رجب و طلیعه انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی و با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، اظهار کرد: بررسی پیشینه اهانت‌ها به مقدسات گویای آن است که جریان مقابل جبهه حق دچار استیصال شده و این بدان معناست که تمام توان خود را به میدان آورده اما نتوانسته در درگیری گفتمانی و حتی میدانی به اهداف خود برسد و لذا اهانت را در پیش گرفته است.

وی با ذکر اینکه دشمن اگر پیروز میدان شده و گفتمان غالب داشت به‌جای اهانت به رجزخوانی می‌پرداخت، ادامه داد: اهانت به قرآن و ساحت مقدسات نشانه عدم تحقق گفتمان شیطانی غرب در برابر گفتمان توحیدی و قرآنی انقلاب اسلامی است؛ گسترش تفکر اسلامی باعث شده است که صاحبان منافع انسان‌مدار غرب دچار ضعف شوند و این نشانه پیروزی و غلبه گفتمان توحیدی قرآن بر سایر گفتمان‌هاست که از میدان به در شده‌اند.

طاهری تأکید کرد: اینکه مقدسی از مقدسات ما مورد اهانت قرار گرفته است باید متناسب با این اهانت، اعلام انزجار نسبت به باطل صورت گیرد.

کارهایمان سنخ جهاد تبیین داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کارهایمان باید سنخ جهاد تبیین داشته باشد را مورد اشاره قرار داد و افزود، هیئت مذهبی یا قرآنی اگر ماهیت تبیین نداشته باشند، عملاً کاری برای انقلاب اسلامی و گفتمان قرآنی پیش نرفته است؛ طبیعتاً مواردی چون روخوانی و روانخوانی و تجوید از بایسته‌ها بوده و باید باشند اما اگر ذیل این موارد جهاد تبیین محقق نشود، جلسه قرآن آنگونه که باید پیش نخواهد رفت.

طاهری بیان کرد: دشمن امروز چند نکته و از جمله کارآمدی نظام را هدف قرار داده است که باید بتوانیم پرونده ۴۰ ساله را به دست بگیریم و اعلام کنیم که قبول شدیم و لذا هر کسی در این راستا وظیفه دارد، باید وارد عمل شود که طبعاً کمیته قرآن دهه فجر دارای وظیفه است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن نیز باید این اقدامات ما در جهت تبیین کارنامه ۴۰ ساله نظام را ببیند، تصریح کرد: باید بتوانیم روایت انقلاب را روایتی مردمی و از زبان مردم کنیم، لذا هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی و مؤسسات و خانه‌های قرآن در شهرها و روستاها باید پای تبیین بیایند و ورود این یا آن دستگاه برای این روایت‌گری نمی‌تواند آنچنان تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر چهارمحال‌وبختیاری با طرح این پرسش که برای به میدان آوردن تشکل‌های مردمی چه باید کرد؟ گفت: ضعف دستگاه ما آنجاست که بگوئیم این یا آن محفل را برگزار می‌کنیم و نقطه قوت ما این خواهد بود که بتوانیم از یک‌هزار هیئت، حداقل ۶۰۰ هیئت و نیز اقشار جامعه از بازاری‌ها گرفته تا مداحان و خانه‌ های قرآن و جلسات قرآنی و ... را پای کار روایت‌گری انقلاب بیاوریم.

مردم؛ روایتگران انقلاب اسلامی

طاهری با اشاره به اینکه نمی‌شود که مردم را از روایت انقلاب مردمی کنار بزنیم و خودمان آن‌را روایت کنیم، بیان کرد: این برای انقلاب آسیب است که مسئولان مردم را کنار بزنند و خودشان حرف بزنند و اگر این اتفاق بیفتد، در احیای ذهنیت‌های مختل شده در جنگ روانی دشمن علیه انقلاب توفیقی نخواهیم داشت.

وی اهمیت روایت انقلاب برای دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار داد و افزود: نسل جدید هیچ ذهنیتی از انقلاب ندارد و در کنار برنامه‌ها و جشن‌ها در مدارس که لازم هم هستند، روایت‌گری انقلاب به‌ فراخور زبان دانش‌آموزان و نیز با کمک کانون‌های فرهنگی تبلیغی یا دیگر تشکل‌ها در مدارس اتفاق بیفتد.

طاهری بیان کرد: تاریخ گواهی می‌دهد که پرچم ایران همواره برای ایرانیان عزیز بوده است اما در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر به ساحت مقدس آن اهانت شد لذا می‌طلبد در ایام‌الله دهه فجر راه‌اندازی پویش پرچم به‌عنوان عزت ملی در دستور کار تمامی اعضای کمیته قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: خط انقلاب اسلامی با جشن‌های محلی و در محلات تبیین می‌شود و برای این مهم برپایی دوره‌های توانمندسازی جریان‌ها و تشکلات مردمی ضرورت دارد و تا رسیدن به روز جشن انقلاب و ۲۲ بهمن‌ماه باید لکنت زبان ما در دفاع از انقلاب رفع بشود.

طاهری در پایان گفت: شایسته است که طلیعه برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر یک اجتماع از قرآنیان و تشکل‌های قرآنی مردمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان باشد که برنامه‌ریزی این محفل قرآنی از سوی مسئولان قرآنی اوقاف، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha