افتتاح مرکز دارالقرآن و پایگاه جهادی قرآن در ۲ شهر خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4118188
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
طی دهه فجر انجام می‌گیرد؛

افتتاح مرکز دارالقرآن و پایگاه جهادی قرآن در ۲ شهر خراسان‌جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در ایام دهه فجر شاهد افتتاح مرکز دارالقرآن امام علی(ع) باغستان فردوس و پایگاه جهادی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در شهر درح سربیشه خواهیم بود.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز ۹ بهمن‌ماه در نشست خبری به تشریح برنامه‌های دهه فجر دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و اظهار کرد: آموزش و پرورش، با تمام توان و با استفاده حداکثری از ظرفیت جامعه دانش آموزی و فرهنگیان خود، در باشکوه برگزار شدن جشن‌های دهه فجر مشارکت دارد.

وی، با اشاره به نواختن زنگ انقلاب در روز ۱۲ بهمن ماه هم زمان با لحظه تاریخی ورود بنیان گذار انقلاب اسلامی به میهن در بیش از ۲ هزار مدرسه استان، بیان کرد:برگزاری اعتکاف دانش آموزی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران فرهنگی و دانش آموزی از مهم ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از توزیع تجهیزات ورزشی و اقلام بهداشتی بین مدارس استان، در دهه مبارک فجر خبر داد و تصریح کرد: همچنین در ایام دهه فجر شاهد افتتاح مرکز دارالقرآن امام علی (ع) باغستان فردوس و پایگاه جهادی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در شهر درح سربیشه، افتتاح ۳ زمین چمن مصنوعی در مدارس بیرجند، زمین  ساحلی در شهر قاین و افتتاح کلاس درس تربیت بدنی در شهر قاین  خواهیم بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه چهل و یکمین دوره جشنواره مسابقات فرهنگی هنری امید فردا در دهه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه آثار دانش آموزان، برگزاری اجلاسیه نماز دانش آموزی در چهار شهرستان و برگزاری نشست‌های جهاد تبیین شش هزار نفری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده  هستند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش از برپایی ۵۰۰ نمایشگاه مدرسه‌ای شامل دستاوردها و موفقیت‌های مدارس متوسطه استان خبر داد و بیان کرد: اختتامیه‌های سرود متوسطه اول در ۴۰ مدرسه انقلاب و تئاتر متوسطه اول در ۳۰ مدرسه استان در ایام دهه فجر امسال برگزار می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی، معرفی بانوان فرهنگی کنشگر و فعال در جمهوری اسلامی، اجرای پویش های متنوع در فضای مجازی، و شرکت دانش آموزان و فرهنگیان استان، در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه‌های دهه فجر برشمرد.

به گفته موسوی نژاد، کاروان‌های سرودهای انقلابی با مضامین دهه فجر و امید آفرینی، تحت عنوان«آوای فجر» در این ایام به محلات مختلف مرکز استان اعزام شده و به اجرای برنامه به صورت خیابانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha