فعالیت مؤسسه قرآن و حدیث «معرفت» در شمال تهران + عکس و صوت
کد خبر: 4118313
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

فعالیت مؤسسه قرآن و حدیث «معرفت» در شمال تهران + عکس و صوت

مؤسسه قرآن و حدیث معرفت در شمال تهران با برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن علاقه‎مندان را به خود جذب کرده است.

مؤسسه قرآن و حدیث معرفتبه گزارش ایکنا، فعالیت مؤسسه قرآن و حدیث معرفت در شمال تهران، منطقه مینی‌سیتی از مردادماه سال 1401 همزمان با عید سعید غدیرخم با مدیریت محمدجواد جاوری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشورمان در رشته قرائت ترتیل راه‌اندازی شده است. هر چند وی دارای رتبه‌های متعدد کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از دهه 80 به این طرف است.

بنابر گفته محمدجواد جاوری «این مؤسسه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در حال حاضر روبروی شهرک شهید محلاتی در مکانی استیجاری به مساحت هزار متر فعالیت می‌کند. این مکان دارای پنج کلاس مجهز با تمام امکانات آموزشی و سالن اجتماعات بالغ بر 100 نفر است. کادر این مجموعه شامل 10 نفر از معلمان قرآن ممتاز و بین‌المللی است».

این مرتل ممتاز کشورمان با اشاره به هدف راه‌اندازی این مرکز قرآنی اضافه کرد: فعالیت مؤسسات قرآنی معمولا در شمال تهران و شمال غرب تهران زیاد نیست، با وجود اینکه مخاطبان خود را دارد بنابراین نیاز است تا بیشتر بر روی فعالیت‌های بخش قرآنی ـ مردمی در این مناطق تمرکز داشته باشیم.

کد

وی با تأکید بر پرورش و وجود قاریان، مرتلان و حافظان بین‌المللی و برجسته کشورمان در این محلات ادامه داد: با توجه به حجم درخواست‌ها و خانواده‌های مذهبی و قرآنی این منطقه و با هدف آموزش عمومی، تخصصی، تبلیغی و ترویجی و بحث‌های پژوهشی قرآنی، فعایت مؤسسه معرفت آغاز شد.

این دارنده رتبه‌های کشوری درباره دوره‌های مؤسسه اضافه کرد: در حال حاضر حدود 20 کلاس به صورت حضوری و غیرحضوری در مؤسسه در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر موضوعی ویژه گروه سنی 12 سال به بالا و دوره روخوانی و آموزش الفبای قرآنی ویژه گروه سنی 5 تا 7 سال در سه نوبت صبح، بعدازظهر و شب‌ها(پس از اقامه نماز مغرب و عشا) درحال برگزاری است.

جاوری تصریح کرد: همچنین جلسات آموزش عمومی قرآن برای عموم بانوان و آقایان علاقه‌مند به آموزش قرائت قرآن با تدریس سعید پرویزی، قاری بین‌المللی شنبه‌ها‌ پس از نماز مغرب و عشا تا ساعت 21:30، روزهای یکشنبه، همان ساعت با تدریس محسن یاراحمدی، داور بین‌المللی مسابقات و جلسه تفسیر موضوعی عمومی با تدریس بنده، روزهای سه‌شنبه از ساعت 16 تا 17 تشکیل می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین محفل انس با قرآن ویژه بانوان همزمان با آغاز رجب‌المرجب و ولادت حضرت امام محمد باقر(ع) با دعوت از جمعی از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی و با تلاوت‌های قاریان و حافظان بین‌المللی و ملی خانم‌ها پرنیان عصابخش، آذر فرجی و غزاله سهیلی‌زاده و اجرای حافظان نوجوان و جوان مائده گنجعلی، اجرای تواشیح گروه همخوانی و همسرایی صهبا و مولودی‌خوانی آزاده شاملو، ذاکر اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

یادآور می‌شود، کانال مؤسسه در پیام‌رسان‌های ایتا به نشانی http://eitaa.com/marefaat_quraan و پیام‌رسان سروش به نشانی http://splus.ir/marefaat_quraan قرار دارد.

همچنین مؤسسه قرآن و عترت معرفت تهران در مینی‌سیتی، روبروی مترو شهید محلاتی قرار دارد و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های 22453755 -29942855 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha