شناسایی طلاب دغدغه‌مند قرآنی کشور + صوت
کد خبر: 4118349
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
حجت‌الاسلام تقی‌زاده خبر داد:

شناسایی طلاب دغدغه‌مند قرآنی کشور + صوت

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به جزئیات برگزاری دوره تربیت طلاب قرآنی ویژه آقایان با عنوان «تبیان تا تبیین» گفت: پس از شناسایی طلاب شاخص و دغدغه‌مند، طی یک فرایند چندساله این افراد مورد آموزش قرار می‌گیرند و نهایتاً در استان‌ خود بار مسئولیت‌های قرآنی را بر عهده خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقی‌زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به جزئیات برگزاری دوره تربیت طلاب قرآنی ویژه آقایان با عنوان «تبیان تا تبیین» گفت: امروز در کشور از این ضعف که طلبه‌ای بر فعالیت‌های قرآنی استان راهبری نداشته باشد رنج می‌بریم، چراکه تمامی افرادی که می‌خواهند پیشگام این میدان باشند، بدون شک باید به معارف ناب دین مسلح شوند و طلاب باید از کنشگران اصلی این عرصه باشند.

وی افزود: بر همین اساس برای مخاطب طلبه که بتواند در گستره ملی این فعالیت‌ها را مدیریت کند، فرایندی دو مرحله‌ای به صورت حضوری و مجازی ایجاد کردیم و به دنبال شناسایی طلبه‌هایی هستیم که عزم تمرکز بر فعالیت‌های قرآنی استان خود را با رویکرد جهاد تبیین دارند؛ لذا در لبیک به ندای رهبری در جهاد تبیین و برای اقامه فعالیت‌های قرآنی، نیاز است در تمامی کشور، یک شبکه عظیم نیروی انسانی از طلاب به وجود آید.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در همین راستا سازمان دارالقرآن با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دوره تربیت طلبه قرآنی با عنوان «تبیان تا تبیین» را برگزار می‌کند. در این دوره بعد از شناسایی طلاب شاخص و دغدغه‌مند، طی یک فرایند چندساله این افراد مورد آموزش قرار می‌گیرند و نهایتاً به کسانی تبدیل می‌شوند که در استان‌های خود بار مسئولیت‌های قرآنی را بر عهده خواهند گرفت.

تقی‌زاده ادامه داد: هدف نهایی این دوره تشکیل شبکه‌ای از طلاب در سراسر کشور است که به معارف قرآنی و مهارت‌های میدانی مسلح شده‌اند. گام اول این طرح در دو مرحله مجازی و حضوری و به شکل رایگان برای آقایان طلاب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مرحله مجازی این دوره از تاریخ ششم بهمن‌ماه تا تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه به مدت چهار هفته آغاز شده است و هر پنجشنبه سه ساعت فیلم ضبط شده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد و این افراد تا جمعه شب وقت دارند، فیلم‌ها را مشاهده کنند.

در این مرحله اساتید تراز اول کشور مانند حجج اسلام عابدینی، بهجت‌پور، حاج ابوالقاسم، قاسمیان، پناهیان، عالم‌زاده نوری، دسمی، صبوحی و امینی‌نژاد به صورت مجازی مباحثی را پیرامون قرآن کریم و روش استفاده از این کتاب آسمانی در حل مسائل زندگی بیان کرده و در انتهای مرحله مجازی آزمونی از مباحث ارائه شده از سوی اساتید برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در این دوره نفرات برتر مرحله مجازی از استان‌های مختلف، متناسب با تعداد شرکت‌کنندگان هر استان، به شرکت در دوره حضوری دعوت می‌شوند. مرحله حضوری نیز به مدت ۱۳ روز از تاریخ ۵ الی ۱۷ فروردین خواهد بود و مخاطبان از اساتید برتر کشوری به صورت حضوری و فشرده بهره‌مند خواهند شد. پس از پایان این مرحله و ارزیابی، منتخبان دوره حضوری به عضویت شبکه ملی طلاب قرآنی در می‌آیند.

وی در مورد مخاطبان دوره مقدماتی طرح تبیان تا تبیین گفت: در گام اول، آقایان طلاب از پایه‌های ۲ تا ۸ مخاطب اصلی این دوره هستند، اما سایر طلاب حوزه‌های علمیه نیز امکان شرکت در مرحله مجازی را دارند. در حال حاضر این دوره ویژه آقایان طراحی شده است و به زودی دوره‌ای متناسب با بانوان از سوی سازمان دارالقرآن الکریم طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ادامه این طرح در ماه‌ها و سال‌های آینده گفت: قطعاً تحقق هدف این دوره، نیازمند استمرار و تدریج است و این دوره گام ابتدایی از یک طرح بلندمدت دو تا سه‌ساله است که با اعضای شبکه طلاب قرآنی کشور پیش برده خواهد شد.

یادآور می‌شود، این دوره در گام اول برای آقایان مشغول به تحصیل در پایه دوم تا هشتم برگزار می‌شود و مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آن تا ۱۰ بهمن ادامه دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی telavat.ir مراجعه کرده و در این دوره ثبت‌نام کنند.

کد
انتهای پیام
captcha