60 محفل انس با قرآن در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4118427
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹

60 محفل انس با قرآن در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری 60 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در ایام گرامیداشت دهه فجر امسال در سطح استان کردستان خبر داد.

برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 10 بهمن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان مسئولیت دو کمیته قرآنی و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر استان کردستان را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در نشست اخیر با سازمان تبلیغات اسلامی کشور سه راهکار اصلی را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی به ما توصیه کردند، افزود: پرهیز از برنامه‌های صرفاً ویترینی و خنثی و همدلی و وحدت بین نحله‌های فکری و فرهنگی براساس مشترکات دینی سه توصیه رهبری بود که قابل استفاده در تمام دستگاه‌های فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: دو کمیته تشکل‌های دینی و کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان کردستان این راهبردهای رهبری را در اولویت برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر قرار داده‌اند.

وی از برگزاری صدها برنامه فرهنگی و قرآنی ویژه این ایام در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: برگزاری 60 محفل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در سطح استان و روستاهای شاخص کردستان یکی از برنامه‌های اصلی این ایام بوده است.

حجت‌الاسلام رازیانی، تجلیل از فعالان فرهنگی و دینی، برگزاری نشست تحلیل وقایع روی داده در کشور، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری مسابقات رادیویی و مجازی و کتابخوانی، برگزاری جشن انقلاب درمساجد شاخص را از جمله برنامه‌های دهه فجر و ایام مبارک ماه رجب ذکر کرد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در کمیته تشکل‌های دینی دهه فجر برای این دو ایام اشاره و اظهار کرد: نورافشانی در قروه، برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد کردستان، مسابقه نقاشی، جشن‌های انقلاب در کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، کرسی‌های آزاداندیشی، تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی بین فعالان فرهنگی سقز، برگزاری جشن میلاد امام علی(ع)، نشست زنان در آئینه انقلاب اسلامی و تهیه و توزیع غذای گرم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی قرآنی،و برگزاری نشست‌های وحدت‌آفرین از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در این ایام اشاره کرد و گفت: افتتاح و کلنگ‌زنی مجتمع قرآنی نور بانه و افتتاح 60خانه‌ عالم روستای از دیگر برنامه‌های اجرایی در ایام دهه فجر بوده است.

وی از برگزاری محفال انس با قرآن با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: اولویت اجرای برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر کمیته قرآنی که با همکاری دستگاه اجرایی استان برگزار می‌شود ایجاد همدلی براساس مشترکات خواهد بود.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: بیش از هزار و ۴۰۰ وابسته به تبلیغات اسلامی داریم که تمام این تشکل‌های دینی در برنامه‌های محوری دهه فجر به صورت کلی حضور دارند.

انتهای پیام
captcha