دهه فجر جشن ملی خانواده ملت ایران است/ برگزاری بیش از ۵ هزار محفل قرآنی
کد خبر: 4118616
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
سیدنظام‌الدین موسوی:

دهه فجر جشن ملی خانواده ملت ایران است/ برگزاری بیش از ۵ هزار محفل قرآنی

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به برگزاری حدود 60 هزار برنامه در سراسر کشور در ایام‌الله دهه فجر گفت: با توجه به اینکه ایام دهه فجر بین دو عید میلاد امام علی(ع) و عید مبعث پیامبر اکرم(ص) است فضای حاکم بر این جشن‌ها به نحوی است که این ایام را تبدیل به جشن ملی خانواده ملت ایران خواهد کرد.

نشست خبری سید نظام‌الدین موسوی، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر

به گزارش ایکنا، نشست خبری سیدنظام‌الدین موسوی، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، برای اعلام اهم برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر صبح امروز، سه‌شنبه 11 بهمن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

موسوی با بیان اینکه دهه فجر هر سال یادآور مجاهدت‌ها و دلاوری‌های مردم و شهدای عزیز در آن عصر استعمارزده و استبدادگزیده پیش از انقلاب است، گفت: ملت ایران هر سال در این ایام به یاد آن مجاهدت‌ها برای بیعت با امام(ره) و شهدا و آرمان‌های انقلاب به صحنه می‌آیند و تعهد خود را به این آرمان‌ها نشان می‌دهند.

وی افزود: دهه فجر جشن سالانه انقلاب اسلامی است و برای دوستان و دشمنان انقلاب یک میزان‌الحراره است. در واقع یکی از شاخص‌های محاسبات داخلی و خارجی نسبت به وضعیت انقلاب و نظام همین میزان حضور مردمی در آیین‌ها و جشن‌های پیروزی انقلاب است.

موسوی با اشاره به استقبال بالای گروه‌های مردمی برای شرکت در کمیته‌های استانی و شهرستانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: تقریبا حدود 60 هزار برنامه را در سراسر کشور خواهیم داشت که برخی برنامه‌ها به صورت سراسری و ملی و برخی نیز استانی است.



رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: امسال کشور با شرایط ویژه‌ای مواجه بود و در چهار ماه گذشته دشمن با ترتیب دادن یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار به دنبال آن بود که سه عنصر اساسی در بین مردم را تضعیف کرده یا از بین ببرد؛ امید مردم به آینده، نشاط اجتماعی و وحدت و همبستگی ملی. دشمنان نشان دادند که به دنبال تکه تکه کردن ایران هستند و عناصری از مخالفان جمهوری اسلامی ایران به صراحت از تجزیه ایران سخن گفتند و تخریب وحدت ملی را نشانه گرفتند.

وی با بیان اینکه راه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، حضور مردمی در صحنه است، گفت: برای ما در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر بسیار مهم است که برنامه‌ها و جشن‌های دهه فجر روح امید را با جهاد تبیین بین مردم جاری و ساری کند. مردم به رغم گلایه‌ها و انتقادات به حقی که دارند اما در عین حال نشان داده‌اند که همچنان پای انقلاب هستند و به آینده روشن کشور اعتماد دارند.

موسوی بیان کرد: مردم ما از کوران مسائل مختلفی همچون دفاع مقدس با پیروزی عبور کردند و قطعا در این جنگ ترکیبی هم پیروز و سرافراز خواهند بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه روح نشاط بر برنامه‌ها و جشن‌های مردمی این ایام حاکم است، گفت: این برنامه‌ها در مقابله با حرکت خزنده و ضد وحدت دشمنان است و لذا تأکید این برنامه‌ها بر وحدت و یکپارچگی ملت ایران اعم از اقشار، اصناف و اقوام مختلف است و با این وحدت و اتحاد رویارویی محکم خود را با جبه گسترده دشمنان و مخالفان ملت به نمایش خواهند گذاشت.

وی بیان کرد: بر همین مبنا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و درک وضعیت کشور، شعار محوری دهه فجر امسال را «ایران استوار، 44 سال افتخار» انتخاب کردیم. همچنین امسال ایام‌الله دهه فجر، بین العیدین است و در اوایل آن میلاد حضرت علی(ع) و در پایان آن عید مبعث پیامبر اکرم (ص) را خواهیم داشت و این فضا را به گونه‌ای پیش خواهد برد که این ایام را تبدیل به جشن ملی خانواده ملت ایران خواهد کرد.

موسوی در ادامه به تشریح برنامه‌های سراسری ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: فردا مراسم گرامیداشت لحظه ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن در فرودگاه مهرآباد، مسیر فرودگاه تا بهشت زهرا و در مکان جلوس ایشان در بهشت زهرا برگزار می‌شود. برنامه اصلی نیز ساعت 9 صبح در صحن مقدس حرم مطهر حضرت امام(ره) برگزار می‌شود که آقای محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

وی افزود: نواخته شدن زنگ انقلاب در حدود 110 هزار مدرسه در سراسر کشور دیگر برنامه روز 12 بهمن است. مراسم میهمانی لاله‌ها نیز در 19 هزار گلزار شهدای سراسر کشور در روز 13 بهمن برگزار می‌شود.

موسوی اجرای برنامه 50 هزار گروه سرود دانش‌آموزی با عنوان آوای فجر از دیگر برنامه‌های سراسری این ایام خواند و گفت: اردوهای راهیان پیشرفت نیز در سطح دانش‌آموزی و دانشگاهی نیز در این ایام برگزار می‌شود که دانش‌اموزان و دانشجویان برای شناخت دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در مراکز علمی، صنعتی و پزشکی کشور حضور می‌ِیابند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اضافه کرد: همچنین برنامه‌های مختلفی در 80 هزار مسجد و 50 هزار پایگاه بسیج محلات در این ایام برگزار می‌شود. در این ایام پیروان ادیان الهی نیز برنامه‌های متنوعی دارند و حضور فعالی در جشن‌های دهه فجر خواهند داشت و در روز 13 بهمن همزمان با مراسم میهمانی لاله‌ها، مراسم تجلیل از شهدا و ایثارگران پیرو ادیان توحیدی در آراماگاه زرتشتیان واقع در قصر فیروزه برگزار می‌شود.

موسوی برگزاری بیش از 5 هزار محفل انس با قرآن کریم، برگزاری 4 هزار کرسی تلاوت قرآن و برگزاری مراسم چله قرآنی که از سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و تا پایان دهه فجر ادامه دارد، از جمله برنامه‌های قرآنی ایام‌الله دهه فجر اعلام کرد.

وی برگزاری جشنواره «ایران آینده و نقش زنان» را از دیگر برنامه‌های این دهه خواند که با مشارکت بیش از 30 هزار بانوی فرهیخته در سراسر کشور برگزار می‌شود تا بتواند به خوبی توجه انقلاب را به جایگاه بالای اجتماعی و علمی بانوان را در کشور نشان دهد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر اظهار کرد:‌ در این ایام مهرواره «محله همدل» با هدف معرفی ارزش‌های انسانی و اجتماعی در 80 هزار محله در سراسر کشور برگزار می‌شود. تلاش بر این است که دهه فجر در تمامی محلات کشور به مانند ماه مبارک رمضان تبدیل به نمایشگاه محبت و همدلی مردم به همدیگر شود.

موسوی در ادامه به ارائه برنامه‌های دهه فجر در خارج از کشور پرداخت و گفت: تا الان در بیش از 50 کشور جهان که جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها نمایندگی فرهنگی دارد، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد و به رغم همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان برای مخدوش کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر دنیا می‌خواهند این جشن‌ها را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنند. همچنین در این ایام گروه‌های متعدد فرهنگی و هنری در 12 کشور به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی اضافه کرد: مراسم روز 12 بهمن را بیش از 4000 خبرنگار، فیلمبردار و تصویربردار داخلی و 110 خبرنگار خارجی پوشش خواهند داد. به رغم همه سم‌پراکنی‌ها رویدادهای ورزشی بین‌المللی با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف در کشور برگزار می‌شود و شاهد یک نشاط اجتماعی و ورزشی خواهیم بود.

موسوی در پایان ضمن اعلام عناوین روزهای دهه فجر امسال گفت: پویش «ایده‌های جدید برای فجر 44» نیز توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایجاد شده که نوجوانان و جوانان می‌توانند ایده‌های خلاقانه خود را برای جشن ملی دهه فجر به آدرس www.ccoip.ir ارسال کنند.                    

انتهای پیام
captcha