مبانی اعتقادی قوی از دلایل ماندگاری انقلاب است
کد خبر: 4119013
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴

مبانی اعتقادی قوی از دلایل ماندگاری انقلاب است

استاندار زنجان گفت: مبانی اعتقادی قوی از دلایل ماندگاری انقلاب است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و تبیین در این رابطه حائز اهمیت است.

استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان، ظهر امروز ۱۲ بهمن در مراسم تجدید بیعت مسئولان استانی با امام راحل و مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تبریک حلول سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در تاریخ کشورمان و حتی بشریت است که اثرات خود را به‌مرور نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات پیرامونی با سرعت بالایی در حال شکل‌گیری است  و باید از ابعاد مختلف خودمان را برای اتفاقاتی که رخ خواهد داد آماده و مجهز کنیم، تصریح کرد: در این مسیر نباید از بازخوانی تاریخی و اعتقادی غافل شویم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی گاهی فراموش می‌کنیم نعمتی که این رخداد تاریخی برایمان به ارمغان آورده چه بود، اضافه کرد: امسال تاکید بر این است که ارمغان انقلاب اسلامی را بازخوانی کنیم و در این مسیر نیز باید بدانیم چه بودیم و چه شدیم که این موضوع نیز نیاز به بیان حقایق دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۴ سال فشار، مبانی اعتقادی قوی است، افزود: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تنها یک شعار به معنای متداول نیست. این شعار پشتیبانی بسیار بزرگ و قوی اعتقادی دارد که امسال در استان تلاش می‌کنیم یک سیر مطالعاتی در حوزه اعتقادات مبنای انقلاب اسلامی را راه بیندازیم که گام اول آن در حوزه آزادی آغاز شده است و جامعه هدف آن جوانان هستند.

وی با بیان اینکه در این حوزه تفاوت آزادی‌هایی که غرب می‌گوید با آزادی معنوی که جمهوری اسلامی منادی آن است بیان شده است، تاکید کرد: در این مسیر نیازمند کمک همگانی برای تبلیغ این حرکت هستیم.

این مسئول با بیان اینکه اغتشاشات اخیر تلنگری است که حتی خود ما نیز دستاوردهای انقلاب را بازخوانی کنیم، متذکر شد: حجاب یک مفهوم بسیار زیبایی است که از داخل آزادی که به آن نگاه می‌کنیم بیرون می‌آید.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاهی یادمان می‌رود که در چه کشوری و با چه حکمران‌هایی زندگی می‌کردیم، افزود: کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه انقلاب توسط نویسندگان داخلی و خارجی نوشته شده است که مطالعه آنها برای درک شرایط بسیار کمک می‌کند.

در ادامه این دیدار نیز حجت‌الاسلام علی ناصر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه فجر، اظهار کرد: در همین راستا ۲۵ کمیته تشکیل شده و مسئولان کمیته‌ها مشخص شدند که برخی از کمیته‌ها برنامه‌های بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی برای ارائه خدمت و همچنین تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دهه فجر فرصتی است تا بدانیم کجا هستیم، کجا بودیم و به کجا خواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha