توصیه‌های وزیر علوم به معاونان دانشجویی
کد خبر: 4119041
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

توصیه‌های وزیر علوم به معاونان دانشجویی

زلفی‌گل خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: برای موفقیت در کار خود باید ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با دانشجویان داشته باشید تا با پیش آمدن مشکل با شما گفت‌و‌گو کنند.

محمدعلی زلفی‌گلبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم در افتتاحیه هفتاد و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور که امروز، ۱۲ بهمن‌ در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: در آغاز دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) هستیم و یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای سلامت را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم خدا کمک کند و فرزندان مردم را که به ما اعتماد کردند و در دانشگاه حضور پیدا کردند، مدیریت کنیم و امکانات لازم را مهیا کنیم. باید همان نگاهی که به فرزندان خود داریم به فرزندان کشورمان نیز داشته باشیم و دقیقاً این‌گونه است. معاونان دانشجویی یقیناً با ارتباطات بسیار خوبی که با دانشجویان دارند، نگاهی پدرانه، برادرانه و خواهرانه نسبت به دانشجویان دارند. در ادوار مختلف جدای از سلایق سیاسی، این‌گونه بوده و معاونان دانشجویی به واسطه ارتباط بسیار نزدیک با دانشجویان، نسبت به آن‌ها حس پدر و فرزندی دارند.

وزیر علوم خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: توصیه می‌کنم برای اینکه در کار خود به عنوان معاون دانشجویی موفق باشید چند کار را انجام دهید؛ اول اینکه تا جایی که امکان دارد ارتباط بسیار نزدیک با دانشجویان داشته باشید، در سلف سرویس و اتوبوس در کنار دانشجویان باشید و دائماً به خوابگاه‌ها سرکشی کنید. معاون دانشجویی باید آنقدر ارتباط صمیمی با دانشجویان داشته باشد که مثل پدر مهربان باشد و شماره تماسش را بیشتر دانشجویان داشته باشند تا به محض پیش آمدن مشکلی به او اطلاع دهند و این، شدنی است.

زلفی‌گل افزود: یک معاون دانشجویی موفق، به زور و دائم دست رئیس دانشگاه را می‌گیرد و با خود به خوابگاه، سلف سرویس و سالن ورزشی می‌برد. معاونان اداری مالی را نیز با خود همراه کنید. معاون دانشجویی خوب کسی است که مسئولان دانشگاه و هیئت رئیسه را دائما با خود بین دانشجویان می‌برد. معاون دانشجویی باید به تک تک خوابگاه‌ها سر بزند و هر شب یک خوابگاه و هر روز یک سلف سرویس را سرکشی کند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها عنوان کرد: در این ترم سختی‌های بسیاری کشیدید، بین دانشجویان بودید و احتمالاً بسیاری از بی‌احترامی‌ها را تحمل کردید و سعه‌صدر و حلم به خرج دادید؛ بسیاری از دانشگاه‌ها را سر زدم و در درگیری‌ها بودم و فیلم‌های ضبط شده را از نزدیک دیدم.

گفتنی است، افتتاحیه هفتاد و یکمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور، امروز ۱۲ بهمن‌ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha