تفکر جدایی دین از سیاست شاه بیت تهاجم فرهنگی دشمن به اسلام اصیل است
کد خبر: 4119255
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نظامی فراجا:

تفکر جدایی دین از سیاست شاه بیت تهاجم فرهنگی دشمن به اسلام اصیل است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نظامی فراجا با بیان‌اینکه تفکر جدایی دین از سیاست شاه بیت تهاجم فرهنگی دشمن به اسلام اصیل است، گفت: برای فرهنگی شدن و رسیدن به تمدن نوین اسلامی‌ باید به نقش دعا و قرآن و آموزه‌های دینی در جامعه بیشتر توجه کنیم.

حجت الاسلام ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نظامی فراجا

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نظامی کشور در مراسم هشتمین یادواره ۷۹ شهید طلبه و روحانی که امروز، ۱۳ بهمن در امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، گفت: یکی از سخنان دردآوری که انقلاب اسلامی این تفسیر غلط را توسط امام راحل خط بطلان کشید تفکر جدای دین از سیاست بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نظامی کشور بیان کرد: استکبار به خصوص بعد از فتوای میرزای شیرازی به نقش روحانیت و دین در رخدادهای اجتماعی و سیاسی و تاثیر مرجعیت شیعه واقف شد و همه دستگاه‌های استکباری و معاندان اسلام بسیج شدند که دین از سیاست جداست و این شاه بیت تهاجم فرهنگی دشمن به اسلام اصیل بود.

حجت‌الاسلام ادیانی با بیان‌اینکه همه تبلیغات دشمن براین است که دین را افیون ملت و جدای از سیاست معرفی کنند، گفت: اما این باور در روزهای آغازین قیام امام (ره) در سال‌های ۴۲ در میان روحانیت وجود داشت و روحانی فکر می‌کرد که اگر بخواهد در میان مردم مورد احترام واقع شود باید کاری با سیاست نداشته باشد و این در میان عوام جامعه هم رواج داشت به خاطر همین شاه برای اینکه روحانیت را از سیاست جدا کند بحث آخوند سیاسی را مطرح می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی نظامی کشور بیان کرد: بنده مخالف دعا و معنویت نیستم، لذا برای فرهنگی شدن و رسیدن به تمدن نوین اسلامی‌ باید به نقش دعا و قرآن بیشتر توجه کنیم زیرا همین معنویت و اخلاص بود که جوان‌های ما در میدان نبرد جان خود را دردست گرفته و باارزش‌ترین ترین هستی خود گذشتند.

حجت‌الاسلام ادیانی ادامه کند: دعا و قرآن و ارتباط با خالق هستی باید انسان را برای حضور در میدان و صحنه عمل سراسیمه کند و اگر آن معنویتی که انسان را برای دفاع از آرمان اسلامی آماده نکند ارزشی ندارد.

وی با بیان‌اینکه امام راحل(ره)در شرایط سخت مهندسی درست و جامعی از دین را برای شکل گیری انقلاب طراحی کرد، افزود: امام با تفسیر جدیدی از آموزه‌های دینی که دین می‌تواند برای همه مسائل مختلف جامعه از گهواره تاگور برای انسان برنامه جامعی را طراحی کند و در مقابل قدرت‌های جهان بایستد و پیش روند انقلاب را به وجود آورد.

وی با تصریح بر اینکه عرصه سیاست مهمترین پایگاه رشد معنوی جامعه است، گفت: مهمترین راه و اوج تقرب به خدا در عرصه سیاست است، همچنانکه توبه گناه سیاسی سخت از توبه گناه فردی بوده و خطای در عرصه سیاست سنگین‌تر از خطاهای فردی است و به همین جهت است که می گویند روز قیامت مقرب ترین انسان‌ها به خداوند رؤسای عادل خوب هستند.

 

انتهای پیام
captcha