از حضور رئیس جمهور چاد در مسجدالاقصی تا حمله صهیونیست‌ها به کلیسایی در قدس
کد خبر: 4119258
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
تازه‌ترین تحولات فلسطین؛

از حضور رئیس جمهور چاد در مسجدالاقصی تا حمله صهیونیست‌ها به کلیسایی در قدس

حضور رئیس جمهور چاد در مسجدالاقصی، تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و حمله صهیونیست‌ها به کلیسایی در قدس از تازه‌ترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

از حضور رئیس جمهور چاد در مسجدالاقصی تا حمله صهیونیست‌ها به کلیسا در قدسبه گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شهرک‌نشینان صهیونیست امروز پنجشنبه با حمله به کلیسای «حبس المسیح» در بخش قدیمی قدس اقدام به شکستن و تخریب اسباب و وسایل آنجا کردند.

شهرک‌نشینان همچنین قصد آتش زدن کلیسا را داشتند که با مقاومت نگهبانان مجبور به فرار شدند.

کلیساهای قدس و املاک مسیحیان در این شهر بارها مورد تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته است؛ در تازه‌ترین مورد 30 قبر در قبرستان کلیسای اسقفی قدس شرقی به دست صهیونیست‌ها تخریب شد.

از حضور رئیس جمهور چاد در مسجدالاقصی تا حمله صهیونیست‌ها به کلیسا در قدس

تظاهرات ضد سازش در مراکش

شهروندان مراکشی عصر روز چهارشنبه با برپایی تظاهرات علیه عادی‌سازی روابط کشورشان با رژیم صهیونیستی شعار سر دادند.

آنها با در دست داشتن پرچم فلسطین و تصاویر شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری، علیه سازش و خیانت به آرمان فلسطین شعار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که همه تصمیم‌های نژادپرستانه و فاشیستی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین محکوم است و گروه‌های فلسطینی باید برای دفاع از حقوق مشروع خود با هم متحد شوند.

آماده شدن سودان برای سازش

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یک مقام صهیونیستی تأکید کرد که سودان برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با تل‌آویو آماده می‌شود.

این منبع افزود:تماس‌ها بین تل آویو و خارطوم با همکاری آمریکا شاهد پیشرفت قابل توجهی است؛ در همین راستا یک هواپیمای رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه در فرودگاه خارطوم فرود آمد.

بر اساس این گزارش و در اتفاقی بی سابقه پس از عادی سازی روابط بین سودان و رژیم صهیونیستی، «ایلی کوهن» امروز پنج شنبه در خارطوم پایتخت سودان با «عبدالفتاح البرهان» دیدار کرد.

سودان در اکتبر 2020 از تصمیم خود برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر داد اما این امر عملی نشده بود.

بمباران نوار غزه

جنگنده‌های رژیم اشغالگر بامداد امروز به مواضع مقاومت در مرکز و جنوب غزه حمله کردند؛ گردان شهید عزالدین قسام هم صبح امروز پنج شنبه حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه را با شلیک موشک‌های زمین به هوا و ضد هوایی دفع کرد.

15 عملیات مقاومتی در 24 ساعت

نیروهای مقاومت فلسطین در 24 ساعت گذشته در کرانه باختری و قدس اشغالی 15 عملیات مقاومتی علیه نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست انجام دادند که مهم‌ترین آنها سه عملیات تیراندازی، پرتاب مواد منفجره و کوکتل مولوتف و مقابله با حملات شهرک‌نشینان بود.

حضور رئیس جمهور چاد در مسجدالاقصی

رئیس جمهور چاد دیروز چهارشنبه با پشتیبانی نظامیان رژیم صهیونیستی از مسجدالاقصی بازدید کرد.

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد ادریس دبی، رئیس جمهور چاد امروز پنجشنبه سفارت چاد در تل آویو را افتتاح کردند.

رژیم صهیونیستی و چاد روابط فیمابین را در سال 2019 از سر گرفتند.

تلاش مصر برای میانجیگری

هیأتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد النخاله، دبیر کل این جنبش و به دعوت مصر به این کشور سفر کرد تا درباره تشدید تنش‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت‌وگو کند.

داود شهاب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی درباره سفر النخاله به قاهره تأکید کرد: موضع مقاومت در برابر هر گونه تجاوز اسرائیل روشن است و ما به یکپارچگی همه ظرفیت‌های ملت فلسطین در مقابله با دشمن متعهدیم.

رزمندان مقاومت امروز پنجشنبه نیروهای رژیم اشغالگر را هنگام حمله به شهر نابلس، با آتش سنگین و شلیک مستقیم گلوله جنگی هدف قرار دادند.

نقشه آمریکا برای ایجاد فتنه در صفوف داخلی فلسطین

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین پیشنهاد امنیتی آمریکا برای تسلط تشکیلات خودگردان بر جنین و نابلس را مانوری خبیث توصیف کرد.

این جبهه در بیانیه‌ای گفت: پیشنهاد ویلیام برنز، رئیس سرویس اطلاعات آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور به رام الله با هدف ایجاد فتنه در صفوف داخلی فلسطین است.

حضور رئیس جمهور چاد در مسجد الاقصی تا حمله صهیونیست‌ها به کلیسا در قدس/آماده
بر اساس این بیانیه، پیشنهاد آمریکا شامل تشکیل شدن نیروهای ویژه امنیتی تشکیلات خودگردان تحت آموزش آمریکا برای مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین در جنین و نابلس است.

جبهه دموکراتیک تأکید کرد: چنین نقشه‌هایی با هدف روشن کردن آتش فتنه‌ای خونبار در صفوف ملت فلسطین است تا رژیم اشغالگر به پروژه‌های ویرانگر و استعماری خود ادامه داده و فضا برای توجیه جرایم این رژیم در برابر افکار عمومی فراهم شود.

222 شهید فلسطینی در 2022
 
وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه در گزارش سالیانه خود درباره رصد جنایات رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین اعلام کرد که در سال 2022،  224 فلسطینی به شهادت رسیدند که 53 نفر آنها از نوار غزه و 171 نفر آنها از کرانه باختری بودند.
 
در این گزارش آمده است: آگوست گذشته(مرداد ماه) خونبارترین ماه در سال 2022 برای فلسطینیان بوده که در این ماه 59 فلسطینی به شهادت رسیدند و پس از آن 31 فلسطینی در ماه اکتبر(مهر ماه) به شهادت رسیدند.
 
بر اساس این آمار 108 شهید جوان 18 تا 25 ساله بودند، 53 کودک و 17 زن نیز به شهادت رسیدند.
 
بیشتر شهدا مربوط به شهرهای جنین و نابلس در کرانه باختری هستند که طی یک سال اخیر مقاومت جانانه‌ای در برابر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی نشان دادند. بیش از 10 هزار و 500 فلسطینی نیز در سال 2022 زخمی شدند که دو هزار و 27 نفر آنها برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
انتهای پیام
captcha