تربیت‌یافتگان مکتب امام، انقلاب را در همه دوران‌ بیمه کردند
کد خبر: 4119356
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸
هاشمی:

تربیت‌یافتگان مکتب امام، انقلاب را در همه دوران‌ بیمه کردند

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، حاصل سال‌های تبعید امام(ره) را تربیت عده‌ای دانست که در برهه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعم از دفاع مقدس، دفاع از حرم، عرصه علم و فناوری و... موجب تثبیت و تداوم انقلاب شدند.

سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور عصر پنج‌شنبه، 13 بهمن‌ماه در مراسم «میهمانی لاله‌ها» که به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، حاصل سال‌های تبعید امام(ره) را تربیت عده‌ای دانست که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس تعدادی از آنان شهید و اسیر شده یا جسم و جان خود را برای این انقلاب گذاشتند.

وی با بیان اینکه در 44 سال گذشته و در مقاطع مختلف، انقلاب اسلامی دچار تنش‌هایی شد که در هر کدام از آنان تربیت‌یافتگان مکتب امام(ره) از همان نسل ورود کرده و ریشه انقلاب را محکم‌تر می‌کنند، افزود: وقتی بعد از دفاع مقدس از سوی غرب تحریم شدیم، تربیت‌یافتگان مکتب امام(ره) مثل شهیدان شهریاری، فخری‌زاده و... در حوزه علم ورود کرده و کشور را از بیگانه بی‌نیاز کردند و در آنجا هم وقتی دشمنان مشاهده کرد که توان مقابله با این تربیت‌یافتگان ندارد، راهی به جز ترور پیدا نمی‌کند.

هاشمی با تصریح اینکه در مقاطع مختلف فتنه‌هایی در کشورمان ایجاد شد که اخیراً هم شاهد یکی از آن‌ها بودیم، گفت: در فتنه اخیر دشمن تمام سرمایه و توانی که در این 40 سال گذاشته بود و تمام شبکه‌هایی که در دانشگاه‌ها و شهرهای ما ایجاد کرده بود، به صحنه آورد اما دوباره تربیت‌شدگانی از این نسل ورود کرده و جلوی ایادی استکبار ایستادند و دوباره خون آنان باعث شد که مردم بیدار شوند و روشنگری اتفاق افتد.

وی با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه موجب خنثی شدن نقشه دشمنان در توطئه اخیر شد، تمام این اتفاقات را حاصل تربیت مکتب امام(ره) دانست و گفت: روزی امام(ره) وعده داد که یاران من در گهواره هستند، اما عده‌ای این سخن را به سخره گرفتند و بعد مشاهده کردند که این حرف کاملاً درست بود. بعد از آن امام(ره) پیام افول شرق را دادند باز هم عده‌ای به سخره گرفتند و بعد هم فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد و باز عده‌ای به سخره گرفتند اما مشاهده کردیم که تمام این‌ها محقق شد و امروز در ایام اربعین میلیون‌ها ایرانی در مسیر نجف به کربلا در کنار شیعیان عراق حرکت می‌کنند که نشان از به حقیقت پیوستن سخنان امام است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سخنان خود، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و روحانیان را تربیت‌یافتگان مکتب امام(ره) دانست و گفت: خلف صالح امام، در این سال‌ها وعده‌ای از جنس وعده‌های امام دادند. امام از افول شرق سخن گفتند و رهبر معظم انقلاب از افول غرب می‌گویند.

وی ادامه داد: شاید امروز وقتی رهبر معظم انقلاب درباره افول و شکست غرب سخن به میان می‌آورند، برای برخی از جوانان فضای تعجب ایجاد می‌کند اما کسانی که این وعده‌ها را از امام شنیدند، می‌دانند این حالت امیدواری رهبری، وعده‌های حقیقی است که به فضل الهی تا چند سال آینده رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

هاشمی در ادامه وضعیت امروز ایران در عرصه بین‌الملل را بهترین شرایط عنوان کرد و افزود: درست است که مشکلات اقتصادی داریم اما در عرصه بین‌الملل بهترین شرایط داریم که این مسئله هم حاصل مجاهدت تربیت‌یافتگان مکتب امام است.

انتهای پیام
captcha