تداوم درگیری بر سر ساخت مسجد در کره جنوبی
کد خبر: 4119401
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

تداوم درگیری بر سر ساخت مسجد در کره جنوبی

درگیری بین دانشجویان مسلمان و ساکنان محله داهیونگ -دونگ واقع در دائجو در حدود 300 کیلومتری جنوب شرقی سئول بر سر ساخت یک مسجد اسلامی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری یونهاب، روز پنجشنبه، ساکنان محلی رویدادی را برای خوردن گوشت خوک پخته‌شده و سوپ گوشت گاو در مقابل محل ساخت مسجد ترتیب دادند.

در این رویداد، کمیته واکنش اضطراری علیه ساخت مسجد اسلامی برای 100 نفر غذا تهیه کرد و حدود 10 میز در خیابان روبروی محل ساخت‌وساز گذاشت که حدود ساعت 12:30 ظهر با 30 تا 40 نفر پر شد.

این کمیته ادعا کرد: رویداد امروز فقط شامل تقسیم گوشت خوک پخته شده بین ساکنان بود و به تصریح کرد: به اعتقاد کمیته این اقدام نفرت پراکنی نبوده است.

کمیته مذکور در دسامبر سال گذشته رویداد مشابهی را برگزار و اقدام به برپایی جشنی با کباب گوشت خوک در مقابل محل ساخت‌وساز مسجد کرد.

کمیته واکنش اضطراری قبل از برگزاری رویداد خود، در یک کنفرانس مطبوعاتی پیشنهاد شورای شهرداری بوک-گو در دائجو برای خرید زمین اطراف مسجد را رد کرد.

در ژانویه گذشته، شورا پیشنهاد خرید زمین‌های اطراف مسجد را به عنوان راه‌حلی برای مخالفت اهالی با ساخت مسجد به کمیته داد، اما کمیته این پیشنهاد را رد کرد.

در سپتامبر سال گذشته، دیوان عالی کشور با صدور حکمی مبنی بر قانونی بودن روند ساخت‌وساز به اختلاف دانشجویان مسلمان و شهرداری پایان داد. این دانشجویان در ژوئیه 2021، علیه اقدام شهرداری منطقه بوک-گو برای توقف عملیات ساختمانی مسجد، به بهانه اعتراض جمعی مردم، شکایت کردند. دادگاه بدوی و تجدیدنظر با بررسی این شکایت روی به بنای مسجد صادر کردند.

انتهای پیام
captcha