راه‌اندازی برنامه دائمی محافل قرآنی در مسجدالحرام
کد خبر: 4119489
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

راه‌اندازی برنامه دائمی محافل قرآنی در مسجدالحرام

اداره حوزه‌های قرآنی وابسته به تولیت امور مسجد جامع و مسجدالنبی از راه‌اندازی برنامه دائمی آموزشی محافل قرآنی در مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از السبق، به گفته اداره حوزه‌های قرآنی این برنامه حضوری بوده و در قالب دوره‌های آموزشی مختلف با عالی‌ترین کیفیت برگزار خواهد شد.

هدف از راه‌اندازی این برنامه ارائه خدمات آموزشی عالی متناسب با قداست مکان برگزاری و عظمت پیام الهی، آماده‌سازی نسلی از قاریان و حافظان کتاب الهی با اخلاقی پسندیده، ارتقای نقش مسجدالحرام در زمینه خدمت به قرآن کریم و استفاده بهینه از وقت برای علاقه‌مندان به حفظ و خدمت به قرآن کریم اعلام شده است.

این برنامه آموزشی برای تمام گروه‌های سنی شامل مردان و زنان و همچنین به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود. تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی از اختصاص مکانی برای برگزاری این برنامه در بخشهای مختلف مسجدالحرام خبر داده است.

در برنامه دائمی محافل قرآنی، آموزش شیوه تلاوت صحیح به زائران و همچنین تصحیح قرائت سوره مبارکه حمد و دیگر سوره‌های کوتاه قرآن به شکل روزانه برای تمام زائران بیت‌الله الحرام در دستور کار قرار گرفته است.

معاونت امور ارشاد و دعوت تولیت مسجدالحرام همچنین بر تلاش برای برجسته ساختن نقش و رسالت آموزشی و ارشادی این مسجد مبارک به شیوه‌ای که منجر به غنی‌سازی تجربه مذهبی و فرهنگی زائران بیت‌الله الحرام شود، نیز تأکید کرده است.

انتهای پیام
captcha