پنج هزار زنجانی در مراسم معنوی اعتکاف زنجان شرکت کردند
کد خبر: 4119721
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

پنج هزار زنجانی در مراسم معنوی اعتکاف زنجان شرکت کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: ۵۰ مسجد در این استان میزبان پنج هزار معتکف است که از این تعداد، آمار معتکفان شهر زنجان ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است.

اعتکاف

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، درباره حضور مردم در اعتکاف گفت: با توجه به وقفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر در برگزاری مراسم اعتکاف اتفاق افتاد، امسال آیین اعتکاف با نگاه ویژه به اعتکاف نوجوانان و جوانان در حال برگزاری است که امیدواریم همه ساله شاهد رشد کیفی و کمی این رویداد معنوی باشیم.

وی با اشاره به حضور پرشور دانش‌آموزان در مراسم معنوی اعتکاف زنجان را یادآور شد و اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها ۱۰ مسجد میزبان اعتکاف دانش‌آموزان این استان است که بر مبنای آمارها ۹۶۶ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۴۸۲ دانش آموز پسر و ۴۸۴ دانش آموز دختر بودند.

حجت‌الاسلام احمدی، برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه‌های دشمنان علیه ایران را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم معنوی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف همه ساله در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب) برگزار می‌شود که فرصت بسیار مناسب برای اندیشیدن و خودسازی انسان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha