فیلم مستند شهید مدافع حرم «داود مرادخانی» تولید شد
کد خبر: 4120142
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

فیلم مستند شهید مدافع حرم «داود مرادخانی» تولید شد

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان زنجان از تولید فیلم مستند شهید مدافع حرم داود مرادخانی خبر داد.

شهید مدافع حرم داود مرادخانی

به گزارش ایکنا از زنجان، محمد اوجاقی سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان زنجان ظهر امروز ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب و ۸ سال دفاع‌مقدس، اظهار کرد: مستند شهید مدافع حرم داود مرادخانی به همت معاونت فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، تولید شده و آماده رونمایی است.

وی گفت: رایزنی‌های لازم با برخی از شبکه‌های سراسری صدا و سیما انجام شده و مقرر شده است در آینده نزدیک از شبکه‌های سراسری سیما پخش شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: مستند شهید «داود مرادخانی» در راستای معرفی شخصیت و منش شهدای استان به خصوص شهدای مدافع حرم به عنوان الگوی نسل جوان در ۲۳ دقیقه تهیه و تولید شده است.

گفتنی است، شهید داود مرادخانی اول فروردین سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و ۶ ساله بود که خانواده‌اش به زنجان مهاجرت کردند.

شهید مرادخانی جوانی انقلابی و پرورش یافته در پایتخت شور و شعور حسینی در ۱۷ سالگی که سنگر دانش را رها کرد تا به یاری حسین زمان بر صدامیان بعثی بشورد. سرزمین‌های غرب و جنوب ایران، شرق دجله و هورالعظیم قدم‌های این شهید را به خاطر دارند، شهید مرادخانی در میدان نبرد در عملیات والفجر ۱۰ در حلبچه مجروح شد و از خیل جانبازان شیمیایی بود.

وی در سال ۶۵ به عنوان بسیجی داوطلب به جبهه رفت و در سال ۶۶ وارد سپاه پاسداران شد و در ۲۷ دی سال ۱۳۶۷ ازدواج کرد و حاصل ۲۷ سال زندگی مشترک‌شان دو دختر است.

با حمله دشمنان قسم‌خورده اسلام به حرم امامان و حضرت زینب(س)، طاقت نیاورد و به داوطلبان مدافع حرم پیوست، این پرستوی عاشق پس از حضور به وعده الهی عمل کرد و در نجات برادران و خواهران مسلمانش صفحاتی شکوهمند از حماسه آفرید.

شهید مرادخانی در ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت و در سوریه به وصال معبود رسید و حسین‌وار در راه دفاع از حریم زینبی به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha