نماینده ایران در مسابقات قرآن الجزایر را بیشتر بشناسیم
کد خبر: 4120671
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

نماینده ایران در مسابقات قرآن الجزایر را بیشتر بشناسیم

نماینده کشورمان در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایز، حافظی نوجوان است و تا کنون در مسابقات دانش‌آموزی و برخی رویدادهای مردمی رتبه‎هایی را کسب کرده است.

سیدابوالفضل اقدسی حافظ کل قرآن

هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر امسال به صورت مجازی برگزار و طی یک مرحله و با حضور متسابقان در سفارت الجزایر در کشور مبدأ به صورت ویدئوکنفرانسی برپا می‌شود.

سیدابوالفضل اقدسی، حافظ کل قرآن به عنوان نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات حضور داشت. وی روز 17 بهمن‌ماه با حضور در سفارت الجزایر در تهران، به سؤالات هیئت داوران پاسخ داد. برای آشنایی بیشتر با این حافظ 14ساله و نوجوان که ساکن شهر رشت است، گفت‌وگوی کوتاهی با او صورت گرفته که در ادامه آمده است؛

این حافظ کل قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه از شش‌سالگی حفظ قرآن را شروع کرده است، گفت: فعالیت خودم در عرصه حفظ قرآن را از مؤسسه مهد قرآن و از شش‌سالگی شروع کردم. بعد از دو سال و نیم به کمک اساتید توانستم حافظ کل قرآن شوم.

وی با اشاره به اینکه پس از حفظ کل قرآن در آزمون طرح اُسوه شورای عالی قرآن شرکت کرده و هم اکنون عضو این طرح هستم، افزود: تا کنون در مسابقات زیادی شرکت کرده‌ام که از جمله آنها مسابقات دانش‌آموزی بود. در این بخش در رشته حفظ کل قرآن موفق به کسب رتبه دوم شدم. همچنین در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نیز در رشته حفظ کل رتبه دوم و در سطح استان نیز رتبه‌های متعددی را کسب کرده‌ام.

اقدسی در مورد مسابقات الجزایر نیز بیان کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن کشور الجزایر امسال به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار شد. برای حضور در سفارت الجزایر در تهران مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و شخص سفیر همکاری بسیار خوبی برای حضور در این رویداد را داشتند.

این حافظ نوجوان کل قرآن با اشاره به اینکه سطح سؤالات از استانداردهای بالایی برخوردار بود، اظهار کرد: چهار سوال 15 سطری از من پرسیده شد که به خوبی به آنها پاسخ دادم. این سوالات از سوره‌های مبارکه مائده، هود، عنکبوت و واقعه بود.

وی گفت: این مسابقات در یک مرحله برگزار می‌شود و نفرات برگزیده که حدود یک هفته بعد اعلام می‌شود به کشور الجزایر دعوت شده و طی مراسمی تجلیل می‌شوند.

اقدسی درباره شرایط حضور خود در این مسابقات بیان کرد: حدود یک ماه قبل برای حضور در این مسابقات یک گزینش به عمل آمد و گفتند نفر اول برای حضور در مسابقات الجزایر حاضر خواهند شد، با توجه به اینکه در آن گزینش رتبه اول را کسب کردم در این رویداد بین‌المللی حضور یافتم. از همان زمان با اساتید مختلف تماس گرفته و از راهنمایی‌های آنها بهره‌مند شدم.

این حافظ کل قرآن بیان کرد: به لطف خدا و اساتید بزرگوار استانی و کشوری و بهره‌گیری از اساتید این مسیر را ادامه خواهم داد تا بتوانم به مسیر تربیت حافظان قرآن ورود کنم و قرآن را به بقیه بیاموزم.

انتهای پیام
captcha