بانوان و خانواده؛ محور سی‌اُمین نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4120743
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
علیرضا معاف بیان کرد:

بانوان و خانواده؛ محور سی‌اُمین نمایشگاه قرآن

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: یکی از مسائل مهم در نمایشگاه قرآن که مورد توجه خواهد بود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توجه ویژه به امور بانوان و خانواده مطابق با روایت رهبر انقلاب است.

بها دادن به زنان و خانواده در نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روز گذشته 18 بهمن‌ماه با حضور اعضای شورا در محل معاونت قرآنی وزارت ارشاد برگزار شد.

در بخشی از این جلسه، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در دوره جدید سعی می‌کنیم نقاط مثبت، ظرفیت‌ها، برکات و اتفاقات خوب و موثر سال‌های قبل در نمایشگاه را تکرار کنیم، البته تکرار نه به معنی منفی و ملال‌آور، بلکه به معنی مثبت و سازنده مد نظر است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در دوره پیش اتفاقات خوبی رقم خورد که باید بازتولید و متحول شود و ان‌شاالله در نمایشگاه سی‌ام هم با قدرت دیده شود.

معاف تصریح کرد: سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن به مثابه مهم‌ترین فرصت برای نظام جمهوری اسلامی است، چرا که در این رویداد از جهاتی که مردم مماس با قرآن می‌شوند و در آن شرکت می‌کنند، لذا بهترین فرصت و امکانی است که در اختیار ماست و باید قدر آن را بدانیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته اصلی که ما در نمایشگاه قرآن کریم مد نظر داشتیم و در شورای سیاستگذاری نیز در خدمت آقای وزیر فرهنگ و مجموعه عزیزان عرض کردم این است که در این دوره بدون پیش‌فرض به جلو حرکت می‌کنیم و مقید به اجرای نمایشگاه بر اساس شیوه‌های ترسیم شده هستیم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد بیان کرد: لذا اگر در این جمع به این نتیجه برسیم و تشخیص دهیم که طرحی که در اقمار گذشته بی‌اثر بوده و مخاطب زیادی نداشته است را کنار بگذاریم و طرح جدیدی که در این جمع به تصویب رسد با قوت و قدرت در دوره جدید اجرا خواهیم کرد، چرا که این جمع به معنای واقعی حرفه‌ای، کنشگر و باتجربه هستند و بارهای بزرگتری را برداشته و تجربه کافی برای این کار دارند. بنابراین تحول بنیادین در این امور، ایجاد تغییر اندیشه‌ورزانه و خلاقانه با رویکرد طراحی تخصصی برای مخاطبان نمایشگاه مد نظر است.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: بحث‌های دیگری همچون سرمایه‌گذاری در مورد دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها که یکی از اولویت‌های واضح و اصلی ماست هم در برنامه‌ها قرار دارد. حتماً باید از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر آن تمرکز کرد. مورد دیگری هم که باید به آن اشاره کنم مساله بین‌المللی بودن نمایشگاه است. بارها خود بنده بر آن تأکید داشتم و ان‌شاالله امسال باید پررنگ‌تر به آن بپردازیم.

معاف در ادامه افزود: مسئله دیگری که از اهمیت ویژه‌ای در این دوره برخوردار است موضوع نگاه ویژه به امور بانوان و خانواده است. البته با روایت رهبر انقلاب که جزو اولویت‌های کنونی است و با توجه به وقایع و اتفاقات اخیر مزید به علت و توجه به آن است.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه قرآن بیان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در آخر به آن اشاره می‌کنم و بسیار مهم است مبحث رسانه است، در این مورد اقرار می‌کنم که ضعیف کار کرده‌ایم و باید به طور جدی به آن بپردازیم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه از نقد و ارائه طرح و برنامه به نمایشگاه استقبال می‌کنیم، گفت: معاونت قرآن و عترت در حال حاضر در مباحث هنرهای قرآنی از جمله سینما و تئاتر به خصوص موضوع قرآنی‌سازی جشنواره‌های فرهنگی و هنری ورود کرده است و همچنین در امور مرتبط با حکمرانی قرآنی وارد شده‌ایم و اتفاقات خوبی در مجموعه معاونت قرآن و عترت صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه برخی اعضای شواری برنامه‌ریزی نمایشگاه قرآن به توضیحاتی در مورد طرح‌های ارائه شده خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha