جامعه قرآنی فارس با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند
کد خبر: 4120773
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

جامعه قرآنی فارس با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند

همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، جمعی از جامعه قرآنی استان فارس با حضور در گلزار شهدای شیراز با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

جدید میثاق جامعه قرآنی فارس با شهدا، دهه فجربه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم تجدید میثاق جامعه قرآنی استان فارس به‌همت کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت انقلاب اسلامی امروز، 19 بهمن‌ در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

این مراسم معنوی ابتدا در جوار قطعه شهدای گمنام با تلاوت آیات وحی با نوای امین امیری، یکی از قاریان استان فارس و قرائت زیارت امین‌الله آغاز شد و بعد از نواختن مارش نظامی گروه ارتش جمهوری اسلامی، جامعه قرآنی استان مزار شهدای گمنام را گلباران کردند.

سپس جامعه قرآنی استان فارس بر سر مزار شهدای انقلاب اسلامی، شهدای قرآنی، شهدای مدافع امنیت و شهدای دوران دفاع مقدس حضور یافته و با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی در این مراسم ضمن تکریم مقام شامخ شهدا، اظهار کرد: این مراسم با حضور جمعی از جامعه قرآنی و همچنین دانش‌آموزان قرآنی که در امور مذهبی به خصوص اقامه نماز در مدارس خود سرآمد هستند، از مدرسه الزهرا(س) ناحیه 2 شیراز برگزار شده است.

مبانی فکری انقلابیون آموزه‌های قرآن بود

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی و ایکنای فارس نیز در حاشیه این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر، این دهه را یادآور رشادت‌ها، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی ملت ایران دانست و گفت: با گذشت 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب با ایستادگی و همت مردم و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب همچنان پله‌های ترقی و سرافرازی را طی می‌کند.

وی در این مسیر پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی، پزشکی و ... را یادآور شد که در هر کدام از آنان در قله افتخار قرار داریم و سپس ادامه داد: مبانی که موجب پیروزی و تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی شده است، همگی منبعث از آموزه‌های قرآن کریم است که خداوند در آیات متعدد مسلمانان را به داشتن استقلال و استقامت در مقابل دشمنان سفارش کرده است.

استقلال یادآور شد: آیات نفی سبیل، آیات شهادت‌طلبی و آیات متعددی درباره حفظ عزت و اقتدار مسلمانان در قرآن کریم آمده است که همگی از مبانی فکری هدایت‌کنندگان انقلاب اسلامی بوده و هستند که در نهایت این مبانی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

شهدای انقلاب اسلامی مظلوم هستند

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) گفت: در انقلاب اسلامی مفهوم شهادت و آموزه‌های قرآن به هم تنیده شده است چرا که این انقلاب برگرفته از آموزه‌ها و دستورات قرآن کریم بود.

وی با یادآوری نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهدای انقلاب اسلامی مظلوم هستند زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله اقدامات و توطئه‌های گسترده‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد شد و شهدای بسیار بعد از آن و به خصوص در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد به همین دلیل توجه به خصوص به سیره شهدای انقلاب اسلامی کمتر در محصولات فرهنگی دیده می‌شود.

قانعی بیان کرد: امروز جمعی از فعالان قرآنی با حضور بر سر مزار شهدای انقلاب، تجدید بیعت مجددی با این شهدا کردند تا بار دیگر این مسئله را هم به خود و هم به نسل جدید یادآور شوند که شهدای انقلاب همگی رهروان حقیقی قرآنی بودند و باید این مسیر را با قدرت‌تر از همیشه ادامه داد.

تجدید میثاق با شهدا لازمه تداوم انقلاب است

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: در آموزه‌های دینی ما بحث ایثار و شهادت و پیروی از افراد خوبی که در مسیر الهی مجاهدت کرده و می‌کنند، بسیار پررنگ است لذا باید یاد نسل‌های گذشته و شهدایی که با اهدای جان خود موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده‌اند را برای تداوم این انقلاب گرامی بداریم و با آرمان‌های آنان هر سال تجدید میثاق کنیم.

وی با بیان اینکه تجدید میثاق با شهدا یعنی فراموش نکنیم چه کسانی برای این انقلاب شهید شدند، گفت: این انقلاب سال به سال و هر روز بیشتر از گذشته قدرتمندتر می‌شود و این‌ها به برکت خون شهدایی است که از ابتدای انقلاب تاکنون تقدیم کرده‌ایم.

سیدامیرعباس جلالی، دبیر کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی فارس هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: به مناسبت دهه فجر برنامه‌های متنوعی از سوی این کمیته تدارک شده است که امروز شاهد اجرای چندین برنامه قرآنی به همت این کمیته هستیم.

وی تجدید میثاق جامعه قرآنی استان با شهدا، برپایی محفل انس با قرآن بانوان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و  برپایی کرسی تلاوت رضوی ویژه دانش‌آموزان در اداره‌ کل آموزش و پرورش فارس را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که امروز شاهد اجرای بوده و خواهیم بود.

یادآور می‌شود، در این مراسم مسئولان قرآنی ادارات اوقاف، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حرم شاهچراغ(ع)، جهاددانشگاهی، نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، استانداری فارس، آموزش و پرورش و اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان فارس حضور داشتند. 

انتهای پیام
captcha