برگزاری بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه شرکت گاز زنجان
کد خبر: 4123205
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

برگزاری بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه شرکت گاز زنجان

مرحله مقدماتی بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه ویژه فرزندان کارکنان و چهاردهمین دوره مسابقات کارکنان و همسران کارکنان شرکت گاز استان زنجان همزمان با ماه رجب برگزار شد.

مسابقات قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه

به گزارش ایکنا از زنجان، صبح امروز یکم بهمن مرحله مقدماتی بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه ویژه فرزندان کارکنان و چهاردهمین دوره مسابقات کارکنان و همسران کارکنان شرکت گاز استان زنجان برگزار شد.

در این دوره از مسابقات ۲۴۴ نفر از فرزندان و کارکنان این شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن‌کریم و نهج البلاغه با عنوان «بهار در بهار» به رقابت پرداختند تا نفرات منتخب برای اعزام به مرحله سراسری مسابقات شرکت ملی گاز ایران مشخص شوند.

در این مراسم، نادر رابطی رئیس دارالقرآن شرکت گاز استان زنجان، با تبریک اعیاد مبارک ماه رجب حضور در جمع پر شور و چهره‌های فعال قرآنی را مایه افتخار گاز زنجان عنوان کرد و گفت: برگزاری این مسابقات یکی از راه‌های شناخت و آشنایی هر چه بیشتر با کتاب الهی است و شرکت گاز استان زنجان مفتخر است که همگام با فعالان عرصه قرآن و فرهنگ سالانه این مسابقات را برگزار می‌کند.

این مسئول، زمینه‌سازی و ایجاد انس و الفت کارکنان و فرزندان با فرهنگ‌ مقدس‌ قرآن‌‌، تقویت و توسعه فضای معنوی در محیط خانواده، بهینه کردن فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبگان گاز زنجان، شناسایی فرزندان برجسته و معرفی به جامعه قرآنی، الگو‌سازی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، گسترش مفاهیم و آموزش قرآن و ایجاد زمینه پویا و بانشاط بین کارکنان و فرزندان از طریق رقابت سالم را ۷ هدف دارالقرآن شرکت از استان زنجان در فراهم کردن زمینه‌ یادگیری‌ مفاهیم‌ والای‌ قرآنی عنوان کرد.

وی ابراز کرد: نشر فرهنگ و علوم قرآنی، تبیین ارزش‌های دین مقدس اسلام و رشد باورهای دینی فرزندان و کارکنان، مطابق با فرهنگ اصیل قرآن، از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی است.

رابطی همچنین با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی که زمان‌بر بوده و با توجه به ظرافت و اهمیتی که در طولانی‌مدت دارد، تاثیرات ارزشمند خود را نمایان می‌کند، افزود: تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم تا در کنار کارهای عملیاتی - خدماتی شرکت گاز استان زنجان، با پرداخت هزینه‌های قرآنی فرزندان و خانواده‌های کارکنان گاز زنجان در پیشبرد اهداف فرهنگی این شرکت نیز، مثمر‌ثمر باشیم.

رئیس دارالقرآن شرکت گاز استان زنجان به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده برای نزدیکی و ارتباط هر چه بیشتر خانواده‌ها با قرآن‌کریم که تاثیرات و برکات فراوانی در خانه و محل کار کارکنان ایجاد می‌کند، اشاره کرد و گفت: انس با قرآن‌کریم، توجه به مفاهیم عمیق نهج‌البلاغه و عمل به فرمایشات خداوند باری تعالی و ائمه اطهار(ع)، مهم‌ترین و اثربخش‌ترین سنگر فرهنگی و معنوی به خصوص در رابطه با نسل جوان است که آنان را در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه می‌کند.

رابطی در ادامه با اعلام اینکه امسال از ۲۴۴ نفر ثبت‌نام‌کننده، ۱۴۱ نفر از کارکنان و ۱۰۳ نفر از فرزندان دختر و پسر کارکنان این شرکت، در ۱۱ رشته مفاهیم قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ تخصصی، موضوعی و عمومی، قرائت ترتیل، تحقیق، قرائت تقلیدی، صحیح‌خوانی، قصه‌گویی و اذان با هم به رقابت پرداختند، اعلام کرد: فرزندان در ۵ گروه که شامل مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم و سطح عالی می‌شود، در این دوره از مسابقات حضور پیدا کردند. همچنین در این مسابقات تعداد شرکت‌کنندگان افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی اعلام کرد: ۸ نفر از داوران استانی، داوری این دوره از مسابقات را بر‌عهده داشتند که افراد منتخب مرحله مقدماتی، به مرحله سراسری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه شرکت ملی گاز ایران، اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha