برگزاری دوره «جریان‌شناسی صدراسلام» در خرم‌دره
کد خبر: 4123960
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

برگزاری دوره «جریان‌شناسی صدراسلام» در خرم‌دره

کارگاه دو روزه «جریان‌شناسی صدراسلام با محوریت فتنه سقیفه و نگاه تطبیقی» با حضور مبلغات و بانوان تأثیرگذار در سالن همایش دانشگاه کار خرم‌دره برگزار شد.

فتنه سقیفه

به گزارش ایکنا از زنجان،‌ حجت‌الاسلام سیداحمد هاشمی از اساتید کشوری صبح امروز ۴ بهمن در دوره جریان‌شناسی سیاسی صدراسلام با محوریت فتنه سقیفه‌شناسی، به ریشه‌یابی رخداد اسفبار سقیفه در صدر اسلام پرداخت و گفت: بی‌توجهی به اصول اساسی همچون لزوم شایسته سالاری را عامل مشکلات جامعه مسلمان و بشریت است.

وی بسیاری از مشکلات امروز کشور را ناشی از بی‌توجهی خواص و نخبگان جامعه به این اصل شرعی و عقلی دانست و اظهار کرد: اگر افراد اصلح به درستی به مردم معرفی شوند، حتما با استقبال عمومی نیز مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام هاشمی به تبیین روش‌های سیاسی مجریان سقیفه مثل طرفداری از صالح مقبول در مقابل اصلح پرداخت و گفت: قوانین الهی تغییری نکرده و هرگاه در صحنه‌های مختلف به سمت انتخاب و حمایت از بهترین‌ها نرویم، باید تاوان سختی بدهیم.

یادآور می‌شود در ادامه این نشست آیات و روایاتی که درباره نتایج شوم جایگزینی افراد غیراصلح به جای اصلح برای جامعه و افراد وارد شده است، در این کارگاه مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha