حمایت از گروه‌های سرود مساجد مورد توجه مسئولان قرار گیرد
کد خبر: 4124513
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

حمایت از گروه‌های سرود مساجد مورد توجه مسئولان قرار گیرد

یک مربی گروه‌های سرود مساجد بر ضرورت حمایت مسئولان و متولیان فرهنگی از گروه‌های سرود مساجد تاکید کرد و گفت: مربیان گروه‌های سرود، الگوی اعضای خود هستند از اینرو موضوعات تربیتی نیز در چنین جمع‌هایی مورد توجه قرار گیرد.

گروه‌های سرود مساجد

به گزارش ایکنا از زنجان احمدارس‌ آشتیانی، مربی دوره آموزشی و توانمندسازی مربیان گروه‌های سرود مساجد استان زنجان، شامگاه روز گذشته ۶ بهمن در حاشیه دوره آموزشی فوق در جمع خبرنگاران، گفت: این دوره آموزشی در سرفصل‌های تولید‌ محتوا، انتشار تولید، تربیت نیروی انسانی، فعالان راهبری در صنعت موسیقی و جذب سرمایه و منابع با حضور ۲۰ نفر از مربیان گروه‌های سرود مساجد زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست نحوه تولید یک اثر مورد بررسی قرار گرفت، افزود: درادامه حاضران با نحوه انتشار آثار تولید شده در فضای مجازی و سایت‌های موجود آشنا شدند و موضوعاتی همچون صداسازی، صداشناسی، نحوه تشکیل گروه و نکات تربیتی و روانشناسی مطرح شد.

آشتیانی با بیان اینکه مربیان گروه‌های سرود الگویی برای اعضای گروه محسوب می‌شوند، گفت: در این دوره‌ها تلاش شد تا موضوع تربیتی اعضای گروه سرود را نیز مورد توجه قرار دهیم.

مربی دوره توانمندسازی مربیان گروه‌های سرود مساجد زنجان با یادآوری اینکه این دوره برای نخستین بار در استان زنجان اجرایی می شود، گفت: امیدواریم این دوره‌ها استمرار داشته باشد چرا که در این دوره تمام گروه‌های سرود از مبتدی تا حرفه‌ای حضور داشتند؛ از اینرو تشکیل کارگاه‌های تخصصی و بیان موضوعات مرتبط با هر گروه مورد‌نیاز است.

وی بر ضرورت حضور شعرا و مربیان آهنگساز در چنین کارگاه‌هایی مورد تاکید است، افزود: اگر کلاس‌های عملی نیز در حاشیه چنین کارگاه‌هایی تشکیل شود، اثرگذار خواهد بود.

به گفته این هنرمند، حمایت از گروه‌های سرود برای ادامه روند کار هنری این قشر یک نیاز اساسی است، عنوان کرد: هرگاه گروه سرودی کار خود را آغاز می‌کند برای موفقیت و کسب جایگاه نیازمند حمایت ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر است.

آشتیانی با ابراز خرسندی از تشکیل دبیرخانه گروه سرود برای اختصاص بودجه و حمایت از این گروه‌ها در زنجان، گفت: مقام معظم رهبری نیز طی سال‌های اخیر تاکید ویژه‌ای به تقویت گروه‌های سرود و اثرگذاری آن‌ها داشته‌اند.

وی همچنین به ضرورت آسیب‌شناسی گرایش جوانان به سمت موسیقی غربی تاکید کرد و گفت: تلاش کنیم آثاری خلق شود که با ذائقه جوانان امروز همخوانی داشته باشد.

این مربی سرود با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های سرود ما بدون امکانات اولیه شروع به کار می‌کنند و آثار خوبی نیز خلق می‌شود، افزود: در کنار تمرین گروه‌های سرود، تربیت افراد برای آهنگ‌سازی نیز در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha