جهاد تبیین و روشن‌گری در جلسات قرآنی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4127926
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

جهاد تبیین و روشن‌گری در جلسات قرآنی مورد توجه قرار گیرد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: جهاد تبیین و روشن‌گری و آگاه‌سازی مردم در جلسات قرآنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام فرشید ملکی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره ظهر امروز ۲۲ اسفند در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های ماه مبارک رمضان که با حضور اعضای هیئت اندیشه‌ورز و مسئولان موسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان در موسسه ضحی برگزار شد، گفت: حال و هوای ماه مبارک مضان حال و هوای قرآنی است که باید با اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح شهر نمود پیدا کند.

وی ورود به ماه پربرکت و مبارک رمضان را نیازمند آمادگی برای استفاده درست و اصولی از این فرصت گران‌بها دانست و افزود: رعایت اعمال رمضان به‌خصوص روزه‌داری، قرائت قرآن، دعا و استغفار و کمک به نیازمندان انجام شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره، مهم‌ترین و برجسته‌ترین درس ماه مبارک رمضان را عبودیت و بندگی خدا عنوان کرد و متذکر شد: اگر بخواهیم بین درس‌های ماه مبارک بزرگ‌ترین، بهترین و کامل‌ترین درس را انتخاب کنیم درس عبودیت و بندگی است چرا که ماه رمضان ماه خدا است و بندگان میهمان خدا هستند و پروردگار عامل بهترین و کامل‌ترین پذیرایی‌ها را از بندگان خود دارد.

وی با یادآوری اینکه در نظر داریم برنامه جامع و متمرکز قرآنی در شهرستان با همکاری و مشارکت موسسات و مسئولان متولی برگزار شود، تاکید کرد: جهاد تبیین و روشن‌گری و آگاه‌سازی مردم در جلسات قرآنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ملکی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی ماه رمضان شهرستان، خاطر نشان کرد: ترویج قصه‌گویی قرآن با مفاهیم اخلاقی، بیان نکات تفسیری در پایان جلسات قرائت قرآن ماه مبارک، جلسات قران به صورت خانوادگی و ترویج مفاهیم کاربردی قرآن، برگزاری محفل انس با قرآن در مدارس، برگزاری همایش فعالان قرآنی و برنامه‌ریزی جهت برگزاری محافل شهری و روستایی با حضور قاریان برجسته از مهم‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان است‌.

انتهای پیام
captcha