بدحجابی با برنامه‌های جامع قابل حل است
کد خبر: 4134021
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

بدحجابی با برنامه‌های جامع قابل حل است

امام‌جمعه زنجان گفت: بحث مرتفع کردن مشکل بدحجابی، با برنامه‌های جامع قابل حل است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز ۲۵ فروردین‌ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با اشاره به اینکه مجالس شب‌های قدر بسیار پر رونق بود، اظهار کرد: نگه داشتن یک دستاورد از به دست آوردن آن سخت‌تر است. امید است که دستاوردهای عبادت‌ها، ذکرها و مجالس شب‌های قدر و ... ماندگار باشند.

وی با بیان اینکه نقشه راه ما اتحاد است، تصریح کرد: همه ما مسافران یک کشتی هستیم و با آسیب دیدن بخشی از این کشتی، جان همه مسافران به خطر خواهد افتاد؛ به همین دلیل همواره باید با اتحاد و ولایت‌مداری در کنار هم باشیم. همه مردم ایران زیر پرچم انقلاب اسلامی و نظام هستند و با یکدیگر تفاوتی نداریم.

خاتمی با بیان اینکه روز قدس روز جهانی و فراموش نشدنی است، ادامه داد: مسائل فلسطین و روز قدس بسیار حائز اهمیت است؛ با وجود استقامت پیروزی امری محتمل تلقی می‌شود.

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه قدس خاکریز اول جبهه مقاومت است، تشریح کرد: اگر خاکریز اول جبهه انقلاب ماندگار باشد، همه دستاوردها و انقلاب ماندگار خواهند بود. لذا دشمن بر این مسئله واقف است و سعی بر نابودی آن دارد.

خاتمی یادآور شد: بهترین علاج سلطه‌گری در برابر آمریکا در دست مبارزان فلسطینی است؛ زمانی که مردم فلسطین مقاومت و ایستادگی کردند نتیجه کار خود را دیدند و پیروز شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن متوجه شد ایران مصلحت خاورمیانه را می‌خواهد، گفت: باید از رفتارهای نابه‌جا و خودمختار خودداری کنیم. تعهد و اتحاد مردم بسیار مهم است.

خاتمی در ادامه با تاکید بر مسئله حجاب، بیان کرد: بحث بدحجابی و شل حجابی با برنامه‌های جامع قابل حل است؛ در استان زنجان شل حجابی حتی به یک درصد هم نمی‌رسد که آن هم حاصل آگاهی نداشتن آنها است.

خطیب نمازجمعه زنجان متذکر شد: حجاب امری شرعی و واجب شرعی است. حجاب یک امر قانونی بوده و در دنیا نیز مورد قبول است. یک شهروند باید امور شهروندی و قوانین آن را به نحو احسنت نشان دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان در سطح کشور در خصوص حجاب برنامه دارند، اذعان کرد: با تدبیر و حضور در صحنه همه موانع و مشکلات حل می‌شود. در مسئله حجاب تذکر لسانی با احترام و محبت توصیه می‌شود که این گفتمان با محبت و با منطق موثر خواهد بود.

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: روز ارتش روز قدرت ملت ایران، اتکای مردم به نیروهای اسلامی و اتحاد آنها است.

انتهای پیام
captcha