علوم قرآنی را در هلال‌احمر استان زنجان تقویت می‌کنیم
کد خبر: 4137971
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

علوم قرآنی را در هلال‌احمر استان زنجان تقویت می‌کنیم

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: علوم قرآنی که اندیشه انسانی را عطا می‌کند در هلال‌احمر استان زنجان تقویت خواهیم کرد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حکمت‌اله هاشمی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، صبح امروز ۱۲ اردیبهشت در آیین اختتامیه مسابقات قرآنی اعضای جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، افزود: هلال‌احمر مفتخر است که جوانانی قرآنی و اعتقادی در حوزه انسانی و بشردوستی برای جامعه هدف که هموطنان آسیب‌دیده هستند، خدمات می‌دهند.

وی اظهار کرد: این خدمت با اعتقادات و نگاه قرآنی عجین شده که نتیجه مفید و موثری خواهد داشت.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: این مجموعه با ظرفیت مردمی، داوطلبانه و با نگاه خیراندیشی که در حوزه داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجات‌گران دارد جای علوم قرآنی در این حوزه‌ها خالی بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: به حتم علوم و موضوعات قرآنی که به ما اندیشه انسانی می‌دهد و ما را در اهداف بلند انسانی کمک می‌کند آن را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ها نهادینه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های علوم قرآنی را در همه برنامه‌های هلال احمر جاری خواهیم کرد، اظهار کرد: در حوادث جاده‌ای قرآن چراغ راهنما و نورانیت است، حتم به اندیشه‌ها و اقدامات هلال‌احمر کمک می‌کند و در این حوزه نیز سعی خواهیم کرد این اندیشه و نگاه را نهادینه کنیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با استفاده از ظرفیت دارالقرآن‌ زنجان که این استان را در حوزه قرآنی نمونه کرده و در کشور همتا ندارد، میزبانی مرحله کشوری مسابقات قرآنی هلال‌احمر را با افتخار می پذیریم.

هاشمی تاکید کرد: امروز حافظان و علاقمندان به قرآن با حضور در مسابقات، الگویی را برای جمعیت هلال‌احمر به نمایش گذاشتند و این الگو را در تمام فرایندها و مولفه‌های کاری لحاظ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امید داریم در عمل، قرآن را در کارها نهادینه کنیم که انسانیت را به ما می‌آموزد تا با داشتن تعهد و تخصص بتوانیم به جامعه هدف خدمات موثری ارائه دهیم تا کمترین آسیب را ببینند و اعتقادات آنها تقویت شود.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: باید تلاش، فن، تخصص، سرعت و خلاقیت ما در ارائه خدمات به هموطنان و جامعه هدف تاثیرگذار باشد و نتیجه آن اعتماد عمومی جامعه به هلال‌احمر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد نصیری، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان در ادامه این مراسم گفت: تنهاترین کتاب هستی که فراتر از علم، سخن گفته قرآن‌کریم است.

افزود: در دنیای پست مدرنیسم متاسفانه شرق به سمت لائیک روی آورده که باید قرآن را آن‌گونه که باید و شاید تبیین کنیم.

وی بر استفاده از فرصت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: قرآن به حدی زیباست که خواندن آن عدم مهجوریت آن را موجب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با بیان اینکه پیامبر برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شد، گفت: مدیران در مسئولیت‌ها و اهداف خود این کتاب آسمانی را الگو قرار دهند.

گفتنی است، مسابقات قرآن‌کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، اعضای امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال‌احمر این استان با حضور ۱۴۰ نفر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» برگزار شد.

در این مسابقات حسین خلجی و هادی بدرلو مقام اول رشته حفظ جزء یکم، نفر اول حفظ کل قرآن‌کریم، فاطمه عقلانیان شاد، نفر اول ترتیل سوره یاسین مریم احمدی، مهیا پیروزی زیر ۱۰ سال حافظ کل قرآن و حنانه محمدی ۹ ساله حافظ ۱۵ جزء قرآن، به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

نفر ممتاز در رشته حفظ سوره یاسین علی میرزابیگی، نفر اول رشته ترتیل محمد حیدری و حسین قبادی در رشته تحقیق برادران امتیاز مورد نیاز را کسب کردند.

نفرات ممتاز تفسیر سوره یاسین حسین ابیضی‌مقدم، تفسیر نهج‌البلاغه سیده‌رقیه موسوی و نفر اول رشته احکام زهرا فتحی معرفی شدند.

نفر اول سوره یاسین مریم احمدی، نفر اول حفظ جزء یکم شهلا شجاعی، نفر اول حفظ سه جزء رویا عبدی، نفر اول حفظ پنج جزء نازنین‌زهرا بهرامی، نفر اول حفظ ۱۰ جزء اعظم رحیمی، نفر اول حفظ ۱۵ جزء، زهرا مصری معرفی شدند.

همه این برندگان و نفرات اول در رشته‌های مختلف قرآنی از استان زنجان به مرحله کشوری مسابقات قرآن هلال‌احمر راه یافتند.

انتهای پیام
captcha