شهید مطهری مجاهد بزرگ عرصه جهاد تبیین بود
کد خبر: 4137995
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

شهید مطهری مجاهد بزرگ عرصه جهاد تبیین بود

امام‌جمعه سلطانیه گفت: شهید مطهری معلم انقلاب و مجاهد بزرگ عرصه جهاد تبیین بود.

شهید مطهری

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام‌جمعه سلطانیه ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت، در دیدار با جمعی از پاسداران سلطانیه که به مناسبت هفته عقیدتی برگزار شد، با تجلیل از مقام شهید آیت‌الله مطهری، از ایشان به عنوان معلم انقلاب یاد کرد و افزود: استقلال فرهنگی و مکتبی از اندیشه‌های شهید مطهری بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی یک فرهنگ بسیار غنی و با پشتوانه قرآن و اهل‌بیت (ع) است، تاکید کرد: در اندیشه شهید مطهری گرایش به مکتب‌های بیگانه، موجب از دست رفتن استقلال فرهنگی و مکتبی می‌شود.

این مسئول با گرامی‌داشت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله شهید مطهری و روز معلم و با بیان اینکه شهید مطهری معلم انقلاب و مجاهد جهاد تبیین بود، افزود: تبیین وظیفه پیامبر بود استاد مطهری نیز به تاسی از پیامبر (ص) به تبیین مسائل می‌پرداخت لذا معلمان ما نیز باید مثل پیامبر دلسوز در هدایت جوانان و دانش‌آموزان باشد و هر معلم باید یک مجاهد در عرصه تبیین باشد و دانش‌آموزان را در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی و اعتقادی به راه راست هدایت کند.

وی حجاب و عفاف را نمونه‌ای از فرهنگ اصیل و ارزشمند مکتب و فرهنگ اسلامی عنوان کرد و گفت: با بیان حجاب اسلامی موجب شخصیت بخشیدن و مصونیت زن است و نهی مکرر قرآن حاکی از تأثیر جلوه‌نمایی و بی‌حجابی در بروز و ظهور ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حسینی‌نسب به برکات وجود عقیدتی سیاسی‌ها در نیروهای مسلح اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب درونی موجب انقلاب بیرونی می‌شود، ادامه داد: نیروهای مسلح مکتبی و ارزش‌مدار و توانمند و شجاع از برکات وجود نهاد عقیدتی در دل نیروهای مسلح است.

انتهای پیام
captcha