مادر شهید عمران میرزایی به فرزند شهیدش پیوست
کد خبر: 4139701
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

مادر شهید عمران میرزایی به فرزند شهیدش پیوست

مادر شهید عمران‌ میرزایی از شهدای استان زنجان به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید

به گزارش ایکنا از زنجان، مادران شهدا، اسوه‌های بزرگی هستند از ایمان و تعهد؛ زنان فداکاری که تاریخ جز در دوران پربرکت زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام، کوچک‌ترین نمونه‌ای از آن‌ها سراغ ندارد و این سخاوت، فراتر از چیزی است که آن را مهر مادری می‌نامند. البته این مادران بدون تردید با تأسی از عزیزانی چون حضرت زینب(س) و حضرت ام‌البنین(س) در این راه پر از سختی قدم گذاشته‌اند.

مادران ایران زمین در طول هشت سال دفاع‌مقدس، حماسه‌های جاویدی آفریدند که برای همیشه بر تارک تاریخ این مملکت خواهد درخشید آنان با استقامت و تحمل داغ فرزند برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و امنیت و آرامش مردم، همه ملت ایران را مدیون خود ساختند.

این‌ مادران فداکار همان اسوه‌های صبر و ایثار هستند که سال‌ها اشک غم از چشم پر از ناله آنان چکید و از سنگینی غصه شهادت فرزندان قامت‌شان خمید.

در وصف مادران شهید همین بس که رهبر معظم انقلاب در وصف‌شان فرمودند: بدانید در هیچ جای دنیا، زنانی مثل این مادران شهدا که مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قوی‌تر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند؛ این همان تربیت اسلامی و دامان پاک و نورانی فاطمه زهرا(س) است.

با گذشت چندین سال از دوران دفاع‌مقدس مادران این شهیدان نیز یکی پس از دیگری این دنیا خاکی را ترک گفته و پس از سال‌ها دوری و تحمل فراق فرزند مانند کربلائیه قیزخانم محمدی‌لو مادر شهید والامقام عمران میرزایی از شهدای شهرستان طارم به فرزندان شهیدشان می‌پیوندند.

یادآور می‌شود، شهید عمران میرزایی چهارم فروردین ۱۳۴۶، در روستای جزلا از توابع شهرستان طارم به دنیا آمد. این شهید والامقام به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. ۲۳ دی ۱۳۶۵‏، در مهران توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، شهید شد. مزار او در زادگاهش واقع است.

انتهای پیام
captcha