چرا آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت دارد
کد خبر: 4140043
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

چرا آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت دارد

پژوهشگر سواد رسانه‌ای و جنگ شناختی در تازه‌ترین پست خود به دلایل اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای پرداخت.

چرا آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت داردبه گزارش ایکنا؛ سیدعلیرضا آل‌داود، پژوهشگر سواد رسانه‌ای و جنگ شناختی در تازه‌ترین پست خود به دلایل اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای پرداخت و نوشت: بیشتر مردم تحت‌تأثیر رسانه‌های مختلف هستند. رسانه‌ها بیش از آنچه فکرش را بکنید، بر افکار و نحوه تصمیم‌گیری ما در امور مختلف تأثیر می‌گذارند. بچه‌ها هم فرقی با ما ندارند.

آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان به چند دلیل اهمیت دارد؛ والدین با آموزش سواد رسانه‌ای به فرزندان می‌توانند آن‌ها را به مخاطبانی نکته‌سنج تبدیل کنند. آن‌ها می‌توانند تحلیل و ارزیابی موضوعات مطرح‌شده در رسانه‌ها یا همان پیام‌های رسانه‌ای را به کودکان خود یاد بدهند.

آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان باعث می‌شود، بتوانند مرز بین واقعیت و خیال را تشخیص بدهند. این‌طوری متوجه می‌شوند که هر منبعی برای دریافت اخبار مناسب نیست. در واقع، هدف از آموزش سواد رسانه‌ای این است که کودکان به مخاطبان عاقل رسانه‌ها تبدیل شوند و بتوانند عقاید خود را محترمانه بیان کنند.

آموزش سواد رسانه‌ای به آموزش مهارت‌های شهروندی نیز کمک می‌کند. در این صورت بچه‌ها یاد می‌گیرند با دیگران محترمانه گفت‌وگو کنند.

از طریق آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان می‌توانیم مطمئن شویم که درباره اعتقاداتشان آگاهانه تصمیم‌گیری می‌کنند و می‌دانند چطور موضوعات مختلف را بیان کنند.

انتهای پیام
captcha